Sthlm moskèn

Fasen va skönt de va att höra att imanen predikade på svenska..
Jag va i just den moskèn för några år sen.. Väldigt fina människor träffade jag där och efter det besöket har jag fått en annan syn på islam och muslimer eftersom jag aldrig har vart i kontakt med så många muslimer tidigare.
Nyheten på tv4 handlade om bombdådet..
har diskuterade detta med en som inte har samma åsikt som jag och denna personen drar tyvärr alla inom islam över samma kan känns det som.
"de kommer till vårt land, pratar deras språk och vill inte integreras"
Hur många gånger har man inte hört det?
Men alla ni som såg detta inslaget på Tv4 såg att predikan hölls på svenska, det muslimer som de intervjuade ville inte bli ihop kopplad med bombaren... och några hade till och med blivit upprörda över att de filmade i moskèn för då tyckte dom att de kopplades samman med denna man...
Vart vill jag komme med detta?
Dra inte alla över samma kam kanske?
Jag har bara positiva minnen av mitt besök i moskèn, vilka underbara människor! Dom fördömde inte mig för att jag inte va muslim, att jag inte täckte över mitt hår.. så varför fördömer vi dom för att dom är muslimer eller täcker över sitt hår?
Sen finns det ju idioter inom alla religioner...

RSS 2.0