Härlig start på julhelgen på Skövde akuten!

Har ju vart helledig idag för att få en riktig mysstämning innan man jobbar på julaftonskväll.
Men somnade sent igår och vaknade tidigt för att få iordning i lägenheten. Städade, gick fram och handlade de sista inför julen och sedan sprang jag till bussen, för att få en lugn och skön eftermiddag hos mamma som kanske kunde rå om mig lite. Men på bussen ringer min Lisa i tårar.
Berättar att hon ringt sjukvårdsupplysningen och de vill att hon åker till Akuten i SKÖVDE! Hon frågade om hon inte kunde få åkt till NÄL men icke. Och hon hade ingen som kunde följa med henne.
så JA hennes underbara syster fick ännu en gång ställa upp. Så när mamma plockade upp mig vid busstationen va de bara att sätta sig bakom ratten och först åka till Vara och hämta upp sin syster och sedan hela vegen till Skövde. Och måste säga att de är alldeles för många lånsamgående fordon på vägen. Men fram kom vi. Och in på ett rum också inom 15 min. Därefter uteslöt de ågot kirurgiskt (som jag redan hade gjort) Sedan iväg till gyn mottagningen (som jag och alla andra redan hade bedömt de som) dör hittade de ev. en källa till besvären. Sedan iväg till akuten igen för att göra en medicinsk bedömning. ´Stackars Lisa. 
Och klockan bara gick. ´
I vår familj är nästan dagen innan julafton viktigare ä julafton, då träffas både fam. Theng och fam Karlsson och tomten kommer i trädgården och lämnar paket. 17.30 skulle vi träffas...
klockan blev 17.00 och 17.30 och restiden mellan Skövde och grästorp är ca en timme. Iaf efter ett antal "onödiga" timmar (enligt mig), en del onödiga bedömningar och behandlingar fick vi kl 18.10 lämna vårat lilla rum. 
Va då i upplösningstillstånd då jag endast hade ätit en smörgas och druckit en kopp kaffe på hela dagen eftersom jag jag hade räknar ut de så bra att jag skulle få något lätt i magen hemma hos mamma och sen äta julbord kl 18.00 hos Elin med familj. Men så blev de inte. När jag kom till Elin va de paket öppning och sen fick jag äta kall julmat. Men gott va de och mätt blev jag.

 


RSS 2.0