Julaftons morgon

God jul på er allihopa!
Sov ju som sagt hos mamma och de har gått hur bra som helst, igår efter kvällen (på akuten och trevligheterna hos Elin) åkte vi hem och satte oss i soffan. Och vi hade inga krav på oss längre att de skulle städas eller bakas och de va så himla skönt.
Denna morgonen va meningen att jag skulle fått min sovmorgonen, men icke. Vaknade när mamma tassade upp 6.45. Och tänkte, de är ju lika bra att gå upp och sätta sig framför bloggen och tv som säkert visar någon bra barnfilm. (som för mig betyder jul)
Ska inte berätta om min jul förren den är helt över på annandagen tänkte jag. då får ni bilder och allt.
Tänkte faktiskt skriva om alla måsten.
Börjar med.
Förberedelserna, alla har de även fast man inte firar jul hemma. Alltid något man ska baka eller va sägs om storstädet och tomtarna som ska fram, paket som ska inhandlas. Och när julafton väl kommer. då släpper endel alla måsten och bara flyter med. och oftast kanske de är mor och far som lagar all mat och servar resten av familjen från morgon till kväll. Och kanske är det så de ska vara. "julen är ju trotts allt till för de som är små".

  
Men va händer när barnen växer upp som i våran familj.
Jo det blir ett evigt puzzlande. Jag jobbar då och du jobbar då, du ska dit då jag jag ska dit nu. Så i år blir tyvärr julklappsöppningen på annandagen. Och så missar vi "jul med Anna, lars och linnea"
Men ikväll blir de jobb för hela slanten, och tar med mig kex och osten som blev över samt julgodiset. Så vi också har något att mysa med.
Men först blir de frukost med famn Theng på Pilbågsvägen.


RSS 2.0