Medmänniskor till en fastkörd brunett!

Då va de annandagen och dags att fira jul för sista gången.
Tjej som jag är va jag ju självklart sent ut till bilen och till min förskräckelse va de ytterliggare 2 decimeter snö på bilen så de va bara att börja sopa av bilen med armen eftersom de varken finns skyffel eller borste i bilen.
de va ju gjort ganska fort och jag satte mig i bilen och började backa ut från parkeringen, kom ca en halv meter och där satte sig bilen ordentligt fast.
Brunett som jag är började jag sparka bort snön runt däcken. och satte mig i bilen åter igen. men kom inte någonstans.
Som tur är finns de ju fantastiska människor ute på stan som "gärna" hjälper till även fast de kan ta en stund, de är tungt och man kan bli smutsig. Men han kom direkt iaf och började sparka med mig, sedan satte jag mig i bilen och han började butta på, Kom ca 10 cm en fick vi börja sparka igen. Efter ett tag hade vi nästan nått vägen. Och där hade man ju nästan en vall som man skulle över eftersom plogbilen "låst in" våra bilar.
Och då kom ytterliggare en medmänniska eller ska jag säga ytterliggare en hjälte för dagen.
Och till sist kom brunetten i den lilla golfen ut på vägen och kunde buttra iväg till sin familj.

RSS 2.0