Min hektiska jul

Äntligen är den över. En av de finaste jularna på länge!
Bild på pulkabacken hos mamma
Måste säga att julen är bara ett enda massa stressande, man åker och åker och gör man inte något så får man alltid något att göra.
Som tidigare nämnt så börjar vår jul den 23/12, Blev lite avigt för mig och lisa eftersom vi var i Skövde, men fick iaf se tomten när jag kom gasande i bilen. Och inne väntade ett paket på mig, de innehåll två julskålar i år.
Efter de fick jag årets första julbord. De va gott. Men va så himla trött efter dagens flängande så jag åkte hem tidigt till mamma. Där satt vi tre och titta på tv och sen gick vi alla och la oss.
På julaftonsmorgonvaknade jag 6.45 av att mamma och Rolf gick upp, och vem fan kan somna om på julafton? så gick ner och satte mig och tittade på tv. Fick en liten present av mamma som åkte och simmade och där satt jag till de va dags att göra sig i ordning. Och då är ju frågan, hur ska man se ut på julafton? spelar de någon roll när man ändå bara ska jobba?
gjorde ett försök som blev så där.
Men men..
Sen bar de iväg till fam. Theng på lite julfrukost och lite paket öppning.
Och måste säga att den finaste julklappen fick jag då.
Står nu på min så kallade tv-bänk.
Sen blev de att förbereda julmiddagen hemma hos mamma. Skulle nämligen bli middag med Lisa och Johan.
Därefter bar de iväg till jobbet och mina underbara arbetskamrater. Alla var på bra humör och de va en bra jobb kväll.
Efter jobbet bar det iväg till min morbror Tord när en del av släkten var. Alltid lika roligt att träffa dem. Där blev de lek (såklart eftersom vår familj är som den är) Först blev de julklappsleken där jag tog hem ett rivjärn.
Efter det blev de en ordlek. Gick ju så där men kul va de.
Åkte hem vid 23.30 någonting och kom hem till en möbeltom lägenhet.
Juldagen började 05.45 då klockan ringde och de va dags att åka till jobbet. Den jobb dagen va lite mer stressig. Men de är ju strokearnas tid efter all julstress.
Kom hem från jobbet i någorlunda tid (flexade ut en timme tidigt). Fick ett ryck och försökte göra i ordning lägenheten (hänvisar till tidigare blogginlägg)
Därefter va de bara att försöka göra sig lite snygg och på med festblåsan som var svart kjol, trekvartsärm tröja med öppen rygg och ett nit/rosett bälte i midjan.
sen blev bar det iväg till Emma i snöstormen, fick ta på mig stövlar och fälla ut paraplyet. Där satt vi och drack lite vin, innan de va dags att gå ut i snöovädret igen, då i högklackade öppna skor.
gick till butlers och satt oss och ät. Tyvärr kunde vi inte stanna längre eftersom folk inte verkar kunna bete sig när de dricker och äter samtidigt. Folk satt och skrek och försökte överrumpla varandra.
Så fällde ännu en gång ut paraplyet och gick vidare till Swania.
Va hemskt mycket folk där och kände väl typ 10 personer där inne för mig får de betyget trevligt. Visa episoder av kvällen var kul. Men kvällen var trevlig.
Och JA de är något mellan mig och Henke, Vi är kusiner!!
Kvällen avrundades med lite nattamat hemmas hos Emma innan jag vände mig hemåt till min sköna säng.
På annandagen vaknade jag av att mobilen plingade till. De va Lisa, strax därefter skickade mamma och frågade om jag kunde vara hemma vid halv 1, så upp, ta en ibumetin och en dusch och sen ut till bilen med alla paket.
Där blev jag stående i snön, körde fast. (hänvisar även här till tidigare blogginlägg)
Men kom iaf till mamma kl 13.00 Vi åt upp resterna från julbordet och gick även herrgårdskyckling (fick med mig två portioner hem som jag får ta med till jobbet på måndag eftersom jag inte har en mikrovågsugn.. än..
Sen var det julklappsöppning än en gång.
Själv fick jag en enormt stor resväska, knivar och glöggmuggar.
tog även med mig lite tavlor hem, elvisp och brödrost.
Nu va denna julen över. Och nu återstår bara mellandagsshopping och Aliansfotbollen som jag faktiskt inte ser fram emot ett enda dugg!

RSS 2.0