Svenskt ska de va!

Och ja talar självklart om mina älskade svenska filmer!
Jag måste väl vara den enda i hela världen som gillar svenska filmer och är helt manisk på att köpa dem.
Nu tänker alla... svenska filmer är de sämsta som finns och finns ju ingen bra med dem överhuvudtagen. Men nu kommer mitt försvar.
Tycker kanske inte att alla svenska filmer är bra, men tänk bara änglagård, under solen och min absoluta favorit Fröken sverige. Dessa filmer gör mig alltid på så himla glad. När jag är ledsen tittar jag/vill titta på fröken sverige för hon och han är så himla mysiga ihop. När jag kommer hem från krogen och inte kan sova sätter jag ofta på Livet är en schlager! Dessa filmer gör mig glad.
Och en sak till. Jag behöver inte sitta klistrad framför tv. utan kan göra något annat samtidigt. För jag vet va som händer i filmen och vet jag inte de så hör jag va de säger utan att ens behöva tänka. (detta betyder inte att jag är dåliga på engelska eller något för kan se en engelsk film utan text men då måste jag se på filmen och vara koncentrerad)
Tänk bara en Hollywood romantisk komedi, ALLA vet precis hur och vad som kommer hänga igenom hela filmen. Kan man avslöja bara genom att läsa vad filmen heter,
Twilight Va dock inte en sådan film!!! men de filmerna är ju en klass för sig. De borde egentligen räknas som svenska. =)
Sen ska jag väl inte säga att ingen svensk film går att förutspå men de är något mysigt/härligt med en svensk film, under en film och en kopp glögg och några pepparkakor!

RSS 2.0