Roadtrip!

har ju varit på roadtrip med Emma idag! Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska skratta eller gråta!
men de här med släp de är inte riktigt vår sak... Eller Emmas såklart de va ju hon som körde..
För det första s va hon jätte rädd för att släpet skull välta! Så slickade mitt sträcket och ja va en sån där jävla gammal gubbe som inte fattar att folk bakom vill förbi, men som trevlig med passagerare så höll jag tyst...
VI startade GPSen hemma hos mig, stängde av den i nästa korsningen! Hur jobbig är inte rösten? och hur svårt kan de vara att hitta och iaf i Falköping??
Visade Emma alla sevärdigheter på Varaslätta, Ja huset på fyra pinnar och Mc Dragans... ja de va väl de enda dom Varaslätta har att erbjuda? Jo just de ja.. en himla massa rolig namn.. va sägs om Larv? Vedum... Ja listan är lång på dåliga namn...
Så jag guidade Emma till Falköping där de väntade MC donalds. Ja e va ju också en upplevelse för när Emma skulle parkera så fick hon en bil efter sig så då fick vi åka runt och ställa oss bland lastbilarna!
När vi va klara så staratde vi GPSen igen.. visst jag kan läsa skyltar men de kan tydligen inte Emma så de fick bli GPSen..... De började bra, Sväng nästa vänster.... NEJ EMMA SVÄNG HÖGER!!!
Apparaten sa FEL!
Inte bara en gång!! Utan när vi hade 50 meter kvar, sväng höger!! vi svängde höger.. OMVÄG STARTAR!!! då skulle vi kört rakt och sen svängt!!!
JAHA.. Omväg va de... Sväng nästa vänster
- DÄR åker inte jag in med släp, vi fortsätter..
Sväng nästa vänster
- MEN den vägen är ju ännu mindre? Jag tror de finns en rondell någonstans här..
-Men Emma åk upp och vänd vid kyrkan...
-men allmäna vägen tar ju slut där......
och då blir de söta töserna i volvon så stressade så de börjar la lar..
-la lala lalalaaaa trallalala la!
Och bryter där efter ut i asgarv då vi kom på att vi båda låter likadant!
Men vi kom tillsist rätt utan att behöva backa eller koppla av kärran..
(Emmas pappa va lite orolig och undrade hur Emma skulle bete sig om någon hände, Emma hade då svarat
-jag går väl ut och ser lite dum ut och ber någon hjälpa mig, hur svårt kan de va)
Vi kom ju som sagt fram och packade in soffan och oss i bilen igen!
-Emma jag hittar, sätt inte på GPSEN!!!
Så vår resa hemåt började igen!
Mötte samma skrattande bonde i traktoren som vi åter igen stannade nervöst för!
Struntade att stanna vid stopplikt
- De kom ju en bil där borta så jag hade ju inte hunnit stanna!
De är tur att livet vid Tidaholm är laglöst iaf!
När vi kom förbi Falköping kom vi och tänka på en sak.... Men för att göra de lite roligare så kommer jag göra ett nytt inlägg om det! Försvinner ju lätt i mängden annars..
Ringde mamma när jag va utanför Vara så att hon kunde gå ut med min bankdosa... Som tidigare vågade ju inte Emma åka in någonstans så varningslapan på, på 90 vägen där alla kör 110
mammas kommentar va
- De va modigt att stanna där!
Nu va snart resan slut.... nu väntade bara att bära upp soffan och lämna tillbaka kärran...
Soffan tömde vi på allt.. KATTHÅR!!
och började trappan upp.. och herregud va bra vi tjejer är! Män behövs ju inte....
JOOOOOOOOOOOO!
HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI
Väl på Shell skulle ju kärran in i ett litet hål... kopplade loss vagnen och började köra... De va nog de svåraste på hela resan.. de va ju en kant där som man va tvungen att komma förbi! Men tillsist så hamnade jag i soffan!
Just de ja.. dagens bilåkar låt är ju Robert Gustavssons Jajemen... och sen improviserade vi... de i våningen över ligger med varan!

RSS 2.0