Psyket

Igår sa Emma till mig
"kör förbi psyket på väg till jobbet så du får dig kollad!"
...
Detta är inte första gången jag får höra detta från henne!
Första gången har jag bara fått berättat för mig i efterhand eftersom det inte va jag som var medverkande...
Och de va den gången jag tänkte berätta om!
Som alla vet så känner jag och Emma varandra utan och innan..
Men förra året satts Emma på prov..
"jag" började skriva till henne i Facebook chatten.. ( detta är ingen ovanligt)
Jag
Emma
-Hej, hjälp mig jag är strandsatt i London och kommer inte hem.
- Va, är du dum eller?
-Nej detta är ingen skämt, det är sant.
- Lägg av, jag vet ju att du är hemma.
- Nej jag är strandsatt i London och kommer inte hem. Jag blev rånad och de tog alla mina pengar och passet.
-hehehe
-Snälla hjälp mig, om jag får låna lite pengar så får du tillbaka dom direkt när jag kommer hem.
- Jag kan inte hjälpa dig med pengar men jag kan hjälpa dig in till psyket om du vill....
....

Vilken kompis man har va? Tänk om detta skulle vart sant.. "men jag kan hjälpa dig in på psyket"
Och igår när vi satt och skrev, visst jag var väl uppe i de blå men som om inte hon är de då eller?
"kör förbi psyket på väg till jobbet så du får dig kollad!"
Jaha ja! Där ser man....


RSS 2.0