Sara = datanörd

De trodde jag aldrig att jag skulle få skriva.
En vän sa senaste igår typ så här "du kan ingen om datorer"
Men vem vet om man har vista eller XP?
Menar du Windows 7?
Men iaf....
Idag när jag startade datorn upptäckte jag att den hade stått på hela natten på stand by och när jag hade surfat en stund så slocknade den bara!
Har hänt förut då när inte sladden har varit i....... MEN NU!!!
Hur i helvete ska jag fixa de här? Anders va ju snäll och fixade det åt mig men nu!!! Hur gör jag nu? Va heter en sån där sladd? måste jag köpa nya dator nu? FAN!!
Bestämde mig för att göra ett försök... Hur svårt kan de va? Även fast man är helt data iq befriad så måste man ju iaf kunna göra ett försök..
Så blonderade håret och gick till On off, hade bestämt mig för att blinka lite med mina hundvalpsögon och bara spela jävligt korkad! Och hur svårt är de liksom?
- ursäkta, jag skulle vilja köpa en sån där sladd som man kopplar mellan datorn och tv.
- och va är de för sort du vill ha? de finns typ 5 stycken
(ohhh nejj tänkte jag) han fortsatte,
- va har du för uttag i tv och datorn?
- ska man veta de? De är ju en helt vanlig tv och dator?
- men gör så här, gå hem och ta kort på uttagen och ta med dig hit så kan jag hjälpa dig!
(åhh nej tänkte jag igen, ser jag verkligen så jävla korkad ut så jag måste ta kort på skiten, jag kan inte bara memorera, nå hit går jag aldrig igen och gör bort mig, köper hellre ny dator NÅGON ANNANSTANS!!!)
Men gick hem och gjorde som han sa, tänkte, kommer jag inte på någon annan lösning så. Kopplade ner tv från väggen, gick ju så där.......
MEN!! sen skickade Linnea, räddaren i nöden....
"kom till stationen kl 4 så kan du låna min sladd"
Traskade dit, ååhh herregud vilken dålig form jag är i!! va helt slut.. kunde knappt andas!
men kontakterna såg ut som på bilden!!!
Gick förbi espresso house för en chailatte för att förhoppningsvis bli så frisk så jag kan åka till Göteborg ikväll och gå ut och äta lite med dom kära men verkar inte bli så.... VILL VILL VILL
Gick därefter hem och satte igång.. Har ju bara sett hur man har gjort förut.......
Bilden sattes igång på tv.. men inte en gnutta liv i bildskärmen..... FAN!!!
Men får väl inte ge upp än tänkte jag, jag med det underbara tålamodet!
MEN sen stod det, starta om för att se om felet har lagats eller något i den stilen... så jag startade om... OCH..... Bilden kom igång på datorn!!!!!!!!!!!
SE jag är inte data iq befriad!!!
JAG ÄR EN DATANÖRD!

RSS 2.0