Fascinerande

har varit lite sur på Trollhättans stad nu några dagar, räcker inte att de stänger av halva stallbackabron, de har stängt av halva klaffbron också! Och när jag har varit på mina promenader har man fått tagit en omväg för att vissa delar är avstängda runt kanalen..
Men idag förstod jag... De har tömt hela kanalen på vatten, från klaffbron till slussen. Brydde mig väl inte så himla mycket i början men sen kom jag på! Jag har ju alltid undrat hur många cyklar de ligger på botten.... Närmade mig slussen och där stod det.. slussövergång avstängd!! Va i helvete! hur ska jag nu kunna räkna cyklar?
så struntade i det och gick över... =) eller närmare sprang..
1,2,3,4,5...6.. MEhh kanalen är avstängd
"tillträde förbjudet"
Hur ska jag ny kunna räkna cyklar?? Och andra har ju faktiskt gått och sprungit här!
Så struntade faktiskt i avspärrningen!
Och ärligt minns inte när jag va så fascinerad av något.. Jo de måste ju vart Rom... Vädligt kul att se hur de ser ut under allt vatten. Ja de låter lite töntigt men ja ja...
Kom iaf upp i va 65-70 cyklar, två mopeder var av en va en ny eumoppe eller vespa eller va de heter.. 6-8 kundvagnar...
Men frågan jag ställde mig!
Va är de för roligt att slänga in en cykel eller ännu värre en kundvagn?
Ska man sno en cykel så tycker ju iaf att antingen så får man behålla den eller lägga den där ägaren kan hitta den men att slänga den i kanalen de är ju bara elakt!
Med detta så stödjer jag ju inte cykeltjuvar och så men ändå!
Men fick ju iaf svar på min fråga!
Och sen va de himla kul att se, vilket arbete!
Tog massa kort medmobilen,men får ju tyvärr inte in dom på datorn... Tyvärr har man ju inte den lilla trasiga med sig när man är ute och går sin vanliga dagspromenad!

RSS 2.0