Detta Nyårsfirande..

Va är de egentligen för speciellt med Nyår? Ok vi går in i ett nytt år men varje natt går vi in en ny dag..
Men är väl de där kalenderstyrad personerna som har hittat på att de ska firas.
Visst ett anledning att träffa vänner och ha trevligt..
Men denna hysterin..
Kommer tex. ihåg när vi var 15 och min syster och hennes kompisar skulle äta hummer.... hahhahah ser mig dessa tuffa hummerhungriga 15 årngarna framför mig.. eller ser egentligen mest frågetecknarna över deras huvuden..
Men erkänn att det är ett jävla hysteri..
Snackade med Erik.. han brukar ligga i soffan och somna till Ring klocka ring... Fy fasen va skönt de skulle vara...
Men samtidigt är jag ju en liten hemmafru så har stått i köket hela dagen och lagat mat och t.o.m. strykt duken! Men tycker sånt är kul...
Men minns ni när vi skulle byta Milllenium..
Alltså
datorerna skulle krascha och jorden skulle väl sluta snurra också.. Mänskligheten skulle ju gå under och ändå firade vi!? är inte de förbaskat konstigt...
Men visst tycker det är roligt att laga lite god mat och mysa med mina vänner, med de där stora Nyårsfesterna tackar jag nog helst nej till tror jag. för det här med förväntningar som inte håller är ju väldigt meningslöst
Men
Gott Nytt År På Er Allihopa!
och får väl hoppas att "nytt år nya möjligheter" slår in...
och så får jag citera min vän Katarina
"Fold, call, raise eller all-in. Det viktiga för 2011 är att våga spela. Och åker jag ut så spelar jag igen..."

RSS 2.0