Bragdmedalj!

Vi borde fan få bragdmedalj när vi tog oss till jobbet i morses och självklart ska nattpersonalen ha en ännu större medalj! Hade arbetat av massor när vi tillsist kom till jobbet i morses (då hade vi stått och väntat på bussen i a 1 timme)
har jobbat med halva personalstyrkan i dag men de gick ju ganska bra tycker jag.. Jag vet ju va jag gör i alla fall =)
Men åter till buss och fram för allt busstorget!
Som sagt stod och väntade på bussen i en timme, va nära på att ringa och säga att ingen möjlighet att komma till jobbet fanns. Men lite hopp fick vi när vi fick se en taxibil som tog 4 personal till NÄL en annan stoppade en bil och vi andra stod snällt kvar i kylan och väntade... KUNDE inte bara ringa och säga att jag gav upp! Jag hade närmaste till jobbet, min stroke sjuksköterskekolega bor nämligen i Frändefors så antog att hon inte skulle komma och samt sagt så satt hon fast i en driva.. Personalen från Vänersborg kunde inte komma och där av vår läkare.. Så två sjuksköterskor och en undersköterska kort av 8 möjliga..
Men som sagt Ge hit en bragdmedalj för fan!
Väl på jobbet va de lugnt.. Inga patienter som kan ta sig till sjukhuset såna här dagar.
Men på radion hörde vi att bussarna hade ställts in tills vidare... humm? Hur i helsike kommer jag hem?
Men tät som man är så beställer man ju en taxi! har aldrig åkt taxi från jobbet tidigare. Väldigt trevligt och mysigt att sitta där och små prata! Men om det är värt 160 spänn? nja.. Men nöden har ingen lag..
Min älskade mor skulle ha sagt - men du kunde väl stannat på jobbet då, du ska ju ändå dit i morgon.. Men att vara på NÄL på sin lediga tid i 20 timmar utan att jobba känns ju inte jätte kul..
Men tyvärr var glädjen kort, när jag öppnade dörren stank de curry i hela lägenheten från gårdagens lunch och grannens jävla dunka dunka musik gör mig galen... Förstår inte hur det ens kan göras så jävla skit musik!!! STäng av skiten... De borde jag också få medalj för! För att jag står ut med det där oväsendet! (låter som en gammal tant men någon måtta får de väl vara)
Och en sak till jag måste dela men mina kära läsare... Hahah så jävla komiskt...
Men tyvärr finns de ju en "logisk" förklaring till allt.
Men i alla fall.. i morses när jag gick till bussen så såg jag knappt en enda plogbil ute men på busstorget minsann plogades de för fulla muggar.. fanns inte en mm snö kvar när han va klar.... tyvärr... haha... va inte vägarna plogade så inga bussar kom fram! haha Snacka om onödigt arbete kunde han inte bara ta sitt förnuft till fånga och ta sin stora plogbil och ut och köra på vägarna, visst jag vet att han inte får betalt för det men va fan!!! Gör en samhällstjänst för i helvete!!!

RSS 2.0