Partyhistorik

Tänkte berätta för er om min resa genom partyt!
Och det började ju med Lågstadie discona i Scoutlokalen. Redan då hade man ju någon form av förfest. Fast med fanta och lite chips.. Stora syrran fixade alltid håret, antingen en "puff" lugg eller en fräsig snelugg. Ni vet den som sprayades lite uppåt!
Själva discot ja, man stod i en liten ring och dansade, tryckare dansade man med killar och alla andra satt på stolar runt väggen. Limbo och danstävling var det ju också.. Vann faktiskt nån gång..
Sen hade man ju fika paus då man köpte korv eller godis och musiken från cd spelaren stängdes av.
Sådana förfester och discon hade man ju upp till mellanstadiet... Skillnaden var ju att man ofta kanske hade föräldrafria förfester och tog på sig mascara!
Sedan varade ju discot fram till 22 eller va de längre? Dans ringarna hade blivit större och i princip alla stod i samma ring.. Om de inte var några utbölingar från Vara.
Men mellan och högstadie disco innehöll även något spännande, när det var tryckare visste man inte riktigt vart händerna skulle läggas.. De tuffa killarna och de som var ihop med varandra hade händerna på rumpan.
Ett annat fenomen som hände bland de tuffa, och nu gäller det tjejerna..
De kom på danser eller snappade upp danser ur musikvideon.. Bland annat till Five och steps.. Och ALLA skulle dansa likadant! De som inte följde vart helt tönt förklarade, De tuffaste personerna stod längs fram och sen ju sämre man var ju längre bak stod man.
Och detta mina kära vänner är sant!  Jag vet att de va ni som kom på dansen men de är sant!!
I högstadiet kom väl också alkoholen in i bilden.. Då snackar vi inte 4,5 er utan 2,25 er är de väl man köper på ICA.
Tror vi Grästorp tjejer gjorde något gästspel i Vara på torsbovallen eller va de heter och även ett i Bredöl men Grästorps discona var bäst helt enkelt.
Sen när man kom upp på gymnasiet var det Kronan i Vara som gällde. Det var Lagmansgymnasiet som anordnade det. Det som inte var 18 fick bara stanna i en viss del och det över 18 fick även gå in där de såldes alkohol. Här Var det för de flesta mest 2,25 som gällde. Jag hade äldre pojkvän så det var inga problem att få tag i något. Kommer inte ihåg va de va man drack men säkert rekorderlig cider men självklart även xider
Usch va hemskt!! Kaktus!!! UHHHH!!!
Nej nej nej!! i NIAN kom man ju även in på Casamia i Nossebro! de va häftigt!
En en rolig historia om detta:
Vi som aldrig vart där tidigare blev "lurade" och trodde att man va tvungen att vara där nio eller när de nu var för att komma in. Så snygga var vi och föräldrarna skjutsade, släppte av oss och åkte hem. När vi kom va det inte en människa där och vi kände inte heller en människa där.. Eller jo en... Min morfar bodde i en service lägenhet,
- Vi kan ju gå dit!!!
Morfar blev lite orolig när de ringde på dörren så sent, tittade ut genom köksfönstret där jaga hade sällt mig (visste rutinerna) Och han öppnade.
Haha
Han va så glad att se oss och vi skojade, han ville bjuda oss på ägg för det va det enda han hade hemma.
Sen frågade jag han va han tittade på
- TV
Va är de på tvn
- jag kollar på skärmen den där glasrutan
jaha men va är de för program
- de är något skitprogram
Min morfar hade även ett intresse för gamla saker han älskade dem och gick gick runt och berättade för oss va de var och hur de fungerade, tror de va en grammofonskiva.
Haha alla som träffade min/vår morfar älskade honom!
Sen gick vi till casa och dansade till kl var slagen och Lars stod i sin mörkgråa saab utanför....
haha kommer ni ihåg när vi körde av vägen mitt ute i ingemansland och vi tjejer fik ut och putta på, alla utom jag och Malin som inte kunde sluta skratta!
När jag blev 18 va de BARA kronan som gällde. Jag jag hade pojkvän med egen lägenhet i Vara så där hängde jag och mina vänner, överdriver inte om jag säger att det va teuqila rose på hela golvet!
Gjorde väl även något gästspel i Trollhättan på Gransäter och Swanias källare, va väl inget jag rekommenderade eftersom jag endast kände Emma där.
Men glömde ju nästan LIPZ Trollhättas ja va säger man favorit för 18 åringarna?
i alla fall.. Lipz öppnade strax innan vi fyllde 18 och de va/är öppet på torsdagar.. Jag ju säga att lektionerna på fredagarna va inte prioriterade! Som tur va bodde ju Emmas kille i egen lägenhet inne i stan så de va där vi hängde!
Ska jag vara ärlig!!! Hahahha
Jag va på lipz 18 förra hösten!! Kommer nog aldrig göra om det misstaget..
Kommer du Henke?
Efter detta kan man ju säga att Kronan va ju populärast när man va 18. Och förlåt mig mina kära Grästorp och Vara vänner men jag förstår inte va ni ser i Kronan! Samma människor där varje gång, man måste se ut på ett visst sätt och gärna ha pappas 500 koners bunt med sig...
Hade en period då jag hjälpte till på Kronan, garderoben, inträdet och kameran och observerade detta då!
Detta kommer från hjärtat!
Använd bankomatkortet era bönner!!
När vi blev 20 va de Lipz igen! Då på lördagar eftersom det va det enda som hade öppet för oss. Kom kanske innan dess in på Sand, där det mesta av Trollhättans gay folk hängde och där va de kul! har nog nästan aldrig haft tråkigt på Sand.. Men snygga killar hade de inte!
Lipz är ju också bra (om man är 18 resp 20) två dansgolv och jag älskar cowboybaren där man bara kan stå och dansa hur man vill och sjunga med i alla låtar. Men Måste erkänna att jag blivit förgammal för lipz!! Känns tragiskt att säga det men så är det...
Det enda stället som gäller i trollhättan  just nu är Butlers. Finns ju inget annat då Stålverket inte är något alternativ eftersom vi är alldeles för UNGA för..
Lägg ner Juresicpark! Dom som kommer ut där ifrån är bara äckliga.
Just de ja! börjar kanske bli gammal men uppskattar faktiskt ställen som Olearys nu förtiden, bara sitta och tjöta med goda vänner.
På sommaren är de ju också en annan form av festande, Säger bara måndaxklubben! Kanske börjar bli för gammal för de men då har vi ju Tisdagsklubben!! =)
Det där med alkohol började ju försiktigt gick upp till en topp och vill inte säga hur mycket min syster fick i sig på en kväll (visst hon var knack och däckade men hon fick i sig den) och nu dricker man med förnuft igen! Blir go och glad, ibland lite för glad men aldrig för full! Och tycker det är väldigt härlig just nu!
Och på lördag smäller det igen! Ska bli så himla kul!

RSS 2.0