Veckans filmer

Ännu en veckan med tre hyrfilmer har passerat och måste lämnas tillbaka..
Första filmen såg jag med Linnea, vi var ute efter lite kärlek. Och då blev det Management med Jennifer Aniston och Steve Zahn i huvudrollerna.
I stora drag handlar filmen om att Mike träffar Sue och blir kär, hon är inte alls lika till dragen till honom. Men han ger inte upp och förföljer henne runt i Amerika. Men som alla amerikanska kärleksfilmer så slutar den lyckligt.... Eller?
Jag och Linnea blev iaf jätte arga på Sue. Kändes som om pengar betydde mycket. Och Mike som var så gullig. Filmen va iaf mysig med flera roliga scener där man kunde skratta lite.
Nästa film såg jag ensam samma kväll. Och måste säga att de var en stor ÖVERRASKNING! Gillade Whatever works jätte mycket. Huvudpersonen i filmen Boris (Larry David) (som inte gör saken sämre) Är en sur gammal gubbe som är ärlig mot allt och alla och rent ut sagt hatar det mänskliga släktet. Och själv uttrycker han sig vara väldigt smart och intelligent. Han träffar en ung och söt tjej som direkt faller för honom. De blir efter många om och men ett par och lever lyckliga... tills hennes föräldrar kommer in i bilden.
Denna filmen slutar också lyckligt (som alla amerikanska filmer) Men inte som man hade tänkt sig. Jag har svårt att förklara men den va bra.. Helt klart den bästa denna veckan... Om jag hade haft tid hade jag sett om den (så bra va den)
Sista filmen som kanske inte fick min uppmärksamhet förrän igår (dagen innan den ska va inlämnad) Var In serch of a midnight kiss. Handlar om Wilson som sätter ut en Kontakt annons och Vivian svarar på den. Hon är i min mening en väldigt hemsk person Gör vad hon vill och säger precis vad hon tycker. Hon är fullt bestämd att den rätte ska stå vid hennes sida vid midnatt. Tillsammans spenderar de dagen i LA. Dagen är ju ingen mindre än Nyårsafton och ja ni förstår titeln!
Filmen fick kanske lite dålig uppmärksamhet av mig igår också eftersom jag satt och skev men den fick mig inte heller att fastna. Samt att textningen låg före bilden och de va ju mycket störande, fick mig att fokusera och tänka på va hur de skulle säga vad sekundrarna efter.
Men filmen är udda, ingen film som man stöter på varje dag så därför kan den ju vara värd att se. Jag kommer inte se den igen.

RSS 2.0