De va rea på Ullared!

Men ska berätta hela dagen för er.
Kl 05.00 Ringde klockan med ett härligt plingande. Eller inte, ville helst bara ligga kvar men de går ju Absolut inte missa en dag på Ullared samt då Ikea som har blivit lite av en tradition för mig, mamma och Lisa.
Men dagen började ju inte så bra, jag blev på dåligt humör, då min mamma missade att läsa mitt sms. Men de va snart glömt. =)
Guidade mamma igenom Göteborg, som tur var va de INNAN rusningstrafiken annars hade vi nog varit på sjukhus nu av en eller annan anledning.
Men de måste ju alltid finnas något att klaga på och idag var det "den långa vägen". De fick vi höra både fram och tillbaka att Göteborg vägen är juuuu mycket längre än Borås vägen. =)
Men humöret, tänk på humöret. Vill ju inte börja bråka redan kl 7 på morgonen då vi ska tillbringa de nästa 12 timmarna ihop.
Varje gång vi börjar närma oss Ullared kommer lite panik fram, t.ex. hinner nog inte dricka kaffe, nä hoppar över kaffet. klockan 8.30 var vi framme och innan vi ser parkeringen så blir det alltid, vart ska vi parkera? vart får vi parkeringsplats? Är det kö? Men ärligt, de har nog inte varit kö där när vi har varit där, varför skulle det vara de idag? i slutet på januari när nästan inga har några pengar? De va de inte idag heller. Och parkering ja, Så nära man bara kan komma. Och då vet ni som har varit där eller är stammisar som vi att då är det ganska tomt i butiken och de va de. Super skönt att gå när att plocka. =) Hahah det är nästan detta men ser fram emot mest på dessa resor. (de är sant)
Sen kommer vi till den andra alltid återkommande saken. Familjen får panik och bara springer in, spelar ingen roll om alla är med och klara, man ska bara in, så idag va de jag som blev sist för att knyta skorna. Och Lisa var först in =)
Väl inne i affären börjas de springas mellan varukorgar och hyllor och det är inte en avd som gäller, gärna alla avd. på en gång. Där börjar alltid mitt humör tryta men som sagt humöret, tänk på humöret. Jag blir så arg på mig själv, sansa dig kvinna! =)
efter ett tag kom vi till dam kläder avd. Då ska alla in i omklädningsrummet samtidigt, och grejer glöms av att tas med eller så blir det fel storlek. Idag va de mamma som fick följa med mig och Lisa när vi var klara att gå in.
Omklädningsrummet besökte jag hela 4 gånger. (Då är underkläderna inräknade)
På kläd avd. blev de idag: En flanell skjorta (lång), En aprikos färgad oversize tröja, leggings och ett vitt oversize linne. två par hipsters trosor och en tub BH i spets. samt ett bälte och toffsar.
Sen köper man ju massa bra och ha grejer som troligtvis INTE kommer ta sig ur garderoben eller var jag nu har stoppat undan det.
Ja just de ja köpte en stor svart bag i svart skinnimitation. Jätte nöjd med den endast 150 kr.
På pryl avd. köpte jag nästan ingenting. Gardiner, massa ljus och spisplattlock (de har en tendens att brännas sönder). Men de betyder ju inte att jag inte hittade något.. (mamma köper de till mig i födelsedagspresent) eller som mamma gick och sa hela dagen, julklappar. De blir.. när de får ni veta när jag fyller år. MAMMA ÄR BÄST!
Köpte Alices födelsedagspresent också.
och sen blev de tre filmer,
Rätt nöjd måste jag säga.
Sen köpte jag även OST! och de va nog över ett kilo, smörgås ost, riven ost och kex ost!
Sen är det ju alltid problemet MAT. Frukost äter vi ju lite hektiskt i bilen, Ingen tid får spillas på detta på parkeringen. Väl inne gick vi i NÅGRA timmar och humöret de tappade jag. som kommen tar på den fick jag
- Vad var det du tappade??
Bra Lisa bra!
Till sist, efter många om och men och barn avd emellan kom vi till röda fiket. Där börjar ju problemet VAD ska vi ta och hur får vi  ut de ur automaten? Jag och Lisa stod där som två fån men sen kom en trevlig kvinna och hjälpte oss. Vi fick våra macka och lite och dricka.
Snabbt iväg till nästa avd, ingen tid finns att spilla!
Väl ute ur affären (några timmar senare) Kommer vi till frågan igen vad ska vi äta och åter igen är alla på dåligt humör av hungern. Men först ska allt in i bilen, Ytterliggare ett återkommande problem, då vår älskade mamma inte är så bra på de och bara vill slänga in allt i bagaget på GOLFEN =) (så de är ju inte så mycket utrymme direkt), de spelar ju heller ingen roll vem som ska ur bilen först. Men som tur var har hon ju mig och Lisa som vet hur man ska packa, och oj va bra vi packade. Detta beror nog på att hon vill iväg hem.
Va jätte bra tills mamma kom på att hon NOG visste vilken påse kvittot låg i, så hon kunde titta om hon verkligen hade fått rabatten på de REA plagg/saker som hon hade köpt. =)
Åter till maten. Eftersom det tydligen är låg säsong har alla bestämt sig för att bygga om eller att ha stängt så efter två restaurang besök bestämde vi oss för att de sista (tredje alt) fick duga.
Sen hamnade vi på IKEA (där köper vi allt som vi allt som vi inte fått tag i på Ullared) Vi måste in där, spelar ingen roll hur trötta vi är och hur ont vi har i fötterna IKEA är ett måste =). Har ju egentligen ingen plats i bilen för fler påsar men men. Där fick jag tag på ännu mer ljus, tvättkorg, kudde (har bara tre innan) och just de ja de bästa köpet! Rollo kolor med mjölkchoklad fyllning. (några i min omgivning) vet att jag bara älskar rollokolor. När jag bantar är det rollokolepappret som avslöjar mitt fusk.
fanns en Mycket billig och skön fåtölj på IKEA som jag va nära att köpa men var ska jag ha all skit? Eller skit men jag har ju ingenstans att ställa den i nuläget men ångrar mig lite! =)
Nu sitter jag här men jätte ömma fötter, Ikea genom led man haltande av smärta så. Men allt är uppackat och osten ligger i frysen.
Men jag ser redan fram emot nästa resa till Ullared. (då åker vi nog över Borås) =). För mest inne håller dessa resor roliga och glada minnen

RSS 2.0