Dissa

Bara för att jag dissar honom behöver ju inte han dissa mig!
Så löd diskussionen mellan en tjej och någon i andra änden av mobil telefonen på väg hem i bussen.
Och hon var ju inte jätte gammal. I början på gymnasieåldern kanske. Och hela diskussionen mellan de två var på den nivån, tror att vännen tappade mobilen en gång och då kallade dom de att "fan va elakt att tappa mig"
Och ja jag vet, alla har varit i denna åldern, och faktiskt jag tror att ALLA tjejer går igenom det någon gång i livet. I olika åldrar. Jag vet folk i min ålder som fortfarande är där och några har hört några som knappt kunde vara 12 år.
Att de sitter och pratar högt på bussen så att alla som inte vill höra hör va de pratar om.  Men frågan är ju om man själv var så extrem? Jag vet att jag var sån men använde man verkligen så dumma kommentarer som "bara för att jag dissar honom behöver ju inte han dissa mig"
Själv tyckte hon ju att hon var världens coolaste men tror inte bara att de va jag som reagerade på vad hon egentligen sa! Haha Varför dissar hon honom om hon bryr sig om han hissar henne?

Men kan inte hjälpa att jag tycker det är roligt och sitta och lyssna på såna diskussioner. Får mig så glad. För måste ju även erkänna att den tiden var kul, det enda bekymret man hade var egentligen bara killar. Men man själv tyckte ju att hela världen var emot en.

RSS 2.0