min filmhelg

Filmhelgen började igår eftermiddag med:
Hade inga egentliga förväntningar på filmen eftersom jag aldrig har hört talas om den förut.
Men den va helt ok. Vet inte va jag ska skriva om den egentligen. Och jag gillar såna filmer. För de som undrar vad filmen handlar om är det Jack som kommer ut ur fängelse där han har suttit nästan hela hans liv. Nu försöker han få ett normalt liv utan sitt förflutna.
Såg den nog på fel tid för somnade nämligen, vet inte om det va filmens fel för de kanske inte hände så mycket just nu eller om det var jag som var för trött helt enkelt.
Idag blev de två filmer sedda. Började eftermiddagen med en drama/komedi
En film som handlar om en familj som samlas  för att fira jul.
Och ärligt talat så känns det som om man har sett den förut. Handlar om familjemedlemmarnas olika bekymmer. Men gillade den faktiskt lite grann. Visa scener fick mig att skratta. Kanske inte en film jag väljer att se igen eller kl 20.00 en kväll men helt klart en helt ok eftermiddagsfilm då man samtidigt kan sitta framför datorn och gå igenom helgens händelser.
Sist men absolut inte minst valde jag
Valde den väl mest för Brad Pitt om jag ska va helt ärligt och sen gillar jag natzi/krigsfilmer. Är inget Tarantino fan direkt men som sagt var Brad Pitt var med.
Brad Pitt var en besvikelse. Inte för hans insatts i filmen utan för att han har blivit så jävla gammal. Vet att killarna som läser min blogg kommer hata mig för att jag blandar in sånt men jag är faktiskt tjej så var tvungen att ta upp den delen.
har suttit ett tag och funderat på vad jag ska skriva om denna filmen för tycker helt klart att den är värd att skriva om och jag gillade den!
Även fast de är en påhittad historia så va de kul att se något annat än just "krig" Tänker mest på filmer som Saving private Ryan. En film som jag gillar men som sagt de va kul att se något annat. Ett plus till var att de va så himla lätt att följa med i filmen. De gillar jag!
Helt klart den bästa filmen i helgen.

RSS 2.0