VÄRME!!!

Längtar efter värme och sol!
Och funderar på att ta en vecka semester i slutet på mars eller början på april.
Känns som om man bara har jobbat nu och nu när de vart så mycket på jobbet så kan man behöva en veckan, de är ju trotts allt vääällddiiigt långt till sommaren och ens 4 välbehövda veckor. Som Ibland är väldigt svårt att få och  åtminstone planera.
  • Nu ska jag bra en snabb repris på min förra semester och allt runt omkring.
förra året va de hade jag min första semester! utan problem... tänkte jag..
Men icke. Tre dagar innan min semester ringde chefen och sa att jag va inbeordrad!!!
Sa att jag absolut inte kunde jobba den helgen och de skulle hon försöka fixa... FICK FREDAGKVÄLLEN!
När jag kom till jobbet nästa dag hade jag fått två veckor att arbeta!! TVÅ VECKOR!! Sara blev helt ifrån sig och ringde gråtande till facket som sa att de inte kunde beordra in mig på de viset så han tyckte att jag skulle strunta i de. Men som vikarie så kan man inte riktigt göra så så Sara fick lösa problemet med KLINIKCHEFEN eftersom AVD CHEFEN själv gått på semester!
Hon frågade mig va jag ville ha för att jobba de veckorna... avslutade meningen med, Men vi har ju inga pengar!
Det hela slutade med att Sara va snäll att jobbade det två veckorna och flyttade fram sin semester. Men det ledde till en underbar vecka på ön Thassos.
Men nu är jag väldigt sugen igen.
Någon som vill åka med mig? Har inte tänkt mig något speciellt bara en vecka restresa i solen och värmen.
Iaf har tänkt att ta en vecka och sen får jag se va de blir, restresor går ju tyvärr inte planera så långt fram.
En billig semester helt enkelt!

RSS 2.0