Middagslur

När vi var mindre och åt middag hos farmor och farfar blev man ju alltid bjuden på en brakmiddag. Min farmor var en riktig lite husmor och lagade grymt god husmanskost! Underbara köttbullar och kotletter.
Jag har ju aldrig varit en kotlett älskare men farmors var god..
Men efter maten så skulle man alltid sova middag. Man var ju inte trött men man somnade iaf. Och där låg vi 4 i deras säng och sov. De va trånkt och farfar starkade minns jag.
Och nu...
har jag börjat bli så jäkla trött efter middagen, spelar ingen roll vilket mål det är eller vart jag är.. Kan nästan inte hålla mig vaken... Är man på jobbet så går man i en jäkla bubbla till kl 14.00 då kvällspersonalen kommer.
Och i helgen när vi ätit så har jag blivit jätte trött och somnat...
Och idag kom hem, lagade lite lax och åt resterna av risotton och så BANG så är jag görr trött och kan inte göra annat än att lägga mig.. De går liksom inte..
Va är de för fel på mig? Eller är de bara så att man börjar bli riktigt riktigt gammal?

RSS 2.0