Midsommarhelgen!

Måste väl blogga om denna storslagna helgen... Eller är den egentligen storslagen? Varför måste man alltid göra en så stor grej av denna helg!!
Alla dessa måsten gör en galen!
Vi hade iaf bestämt oss för att "fira" den i Grästorp och hos de underbara Jenny och Samuel..
Förberedelserna började kl 11 då jag hade sovit i ca 3,5 timmar...
Men efter många om och men och en vända hem igen eftersom alkoholen alltid är så svår att komma ihåg att ta med sig!
Dagen hade ju vart juvlig men lagom till vi satte oss i bilen va de igen mulet och blåsten hade börjat....
När vi steg ut bilen i Grästorp va de iskallt...
(några av oss fina som firade denna underbara dag)
Vi bestämde oss snart för att iaf äta inne..... Men Kubb skulel vi fan i mej spela..  Men senare när de blev varamere igen........
Men de roliga va ju att så fort vi satte våra fötter innanför dörren så kom våran västgöta dialet fram..
Underbar...
Emma blev dock väldigt väldigt orolig.. såg liksom skräcken i hennes öron! =)
om ni är nyfikna på hur de lät när vår dialekt släpptes lös kan ju gå in på denna länken..
http://www.youtube.com/watch?v=6XDFumNJX_A
Där satt vi runt köksbordet och snackade, stack ut huvudet ibland, oj nej inget vädret hade inte blivit bättre..
....
Jag som hade en plan, en plan att ligga och rulla runt i en skrattattack på gräsmattan vid midnatt..
Den planen flyttades snart till köksgolvet...
Min innan detta skulle vi ju äta vår midsommar middag.. Färsk potatis, flintastek och "midsommar grillspett" stod på menyn samt vitlöksbröd och självklart gräddfil...
Efter detta va vi mätta och goa och förflyttade oss åter till köket.. Allt härligt händer i köket.. =)
Öppnade chipspåsen.... och fortsatte att dricka vår BIB..
("de är lungt jag slickar upp det jag spiller senare" ja ungefär såhär ligger vår nivå på drickandet varje gång vi dricker, men vi gillart)
Vi har ju även fått en ny låt..... Dom har ju bara gjort den fel!! Törstiga pojkar,..... HALLÅÅÅ!
DJ Tune feat. Orremannen – Bag In Da Box - T�rstiga pojkar
Vid 22 tiden va vi tjejer i vårt esse... Pratade gamla minnen, gamla lärare och gamla händelser... Emma hade väl kanske inte så kul.. Hon va väl den enda utbölingen men tror allt att de inte va så hemskt..
Samuel kom hem och åt och sen började vårt lekande... Går ju inte leka "fjant" lekar om man inte har tillräckligt med alkohol i kroppen...=) (SAmuel gjorde de ändå jävligt bra nyktert, kanske va därför han vann alla tävlingar han deltog i.........)

Alla hade vi våra egna upplägg och taktiker/regler på varje tävling men de är ju änna på de sättet man vinner så!
(ingen kommer ju ihåg en två)
=)
Sofia Vann iaf hela skiten!
GRATTIS SOFIA!
Sen kom vi på att vi inte hade ätit jordgubbar än... Så tog till oss och samlade oss i vardagsrummet och vi kröp upp allihopa i den mysiga soffan..
det som stod på menyn va Jorgubbar, vanilj glass och ja vitchokladsås.. (vit choklad ör ju jäkligt gott till jordgubbar så vi tog det nästbästa och de blev ju vit chokladsås)
Jag tog ju till mig för mycket som vanligt... Man vill ju liksom fylla tallriken, felet va ju att de va någon form av, jag kallade det " Gröt ätar tävling tallrik"
Den va enorm...
Årets Jordgubbsätar låt blev:
Taco – Puttin' On The Ritz
Mycket passande kl 00 på natten!
Sen bar det hemåt..
Tack Samuel för skjutsen! Du är guld värd!!
Sen åkte jag hem till mamma och sov... Alltid mysigt att vakna upp och äta en mysig frukost..
Därefter åkte jag och Lisa till Gardis och pressade och visst fick vi färg.. hahhaha
Sen tog vi en promenad, de va länge sen jag och Lisa spenderade hela dagen ihop och de va super mysigt..
Efter detta väntade familjemiddag..
De va Mamma, Rolf, Elin, Magnus, Gustav, Alice, Anna, Lars, Linnea, Lisa och jag..
Alltid så trevligt och vi hade en underbar kväll på uteplatsen som avslutades i en fotbollsmatch..
Söndagen spenderades på stranden med systrarna och deras innan det bar iväg till jobbet för åter jobb!

RSS 2.0