Samma sak

varje gång de blir stor helg eller någon dag vi firar, som midsommar t.ex.
Så helt plötsligt, dagen innan kommer ALLA människor på att "OJ jag ska ju fira i morgon, har glömt att gå till Systemet"
För varje gång så får folk köa för att komma in.
Jag va där igår. Knappt en kotte och när jag gick förbi idag så va de lång kö och då hade inte folk slutat jobba än.
Alltså, vi firar ju jul, nyår och midsommar vid samma tidpunkt varje år, kan vi inte komma på att "ja just de, om en vecka är de midsommar, kanske skulle ta och inhandla de starka dryckerna"
Eller de skiter väl jag i när nu handlar er sprit eller va ni nu handlar men köa för att komma in i en affär..... nja.. den enda affären jag köar för de är Ullared, och de behöver man ju knappt göra nu för tiden, de är ju bara att knalla in!
Förresten!
När jag och Lina va på systemet igår och köpte vin och cider till oss och när jag kommer fram till kassan slår de mig, "FAN, jag la ut körkortet och visa igår"
Hade gått till systemet utan leg! Killen i kassan va ny, och kollade jävligt misstänksamt på mig.
Jag svara med, men lägg de bakom kassan då för jag kan ju inte ens betala de ändå!!
Killen kollade på sin kollega i kassan bredvid som sa, de är OK.
-Ja men de spelar ju ingen roll för jag kan ju ändå inte betala skiten!!
sen slog det mig och jag tänkte, JAPP!! då va man klassad som alkis nu då! Kändis på systemet!
Som tur va hade jag ju min snälla kompis Lina med mig som erbjöd sig att betala så jag slapp att gå hem och hämta visat för att senare gå tillbaka och betala.. Visst e är ett kvarter bort men ett jävligt tråkigt kvarter!

RSS 2.0