5 e hjulet

Idag när jag kom på jobbet så hade jag två nya sjuksköterskor som skulle gå med mig, kände mig direkt stressad eftersom jag inte hade koll på patienterna själv, sprang runt där som en yr höna men kände även att jag gjorde något bra, behöver inte gå in mer på det.
Ville bara där ifrån idag...
Samtidigt som Lisa tjatat på mig att jag skulle stanna i Vara på middag, hon skulle ha lite folk hemma.. Med folk menade hon Kalle och Natalie... Väldigt trevliga människor dom också men va hade jag suttit runt de bordet? Jo på gaveln och hade säkert inte alls känt mig som 5 e hjulet...
Tog upp detta dilemma på jobbet, och Anci frågade om de inte hade en blindedate inplanerad till mig då.. Nä svarade jag, Jag vill inte ha en Varabo, samma skrot och kon.. been there than that.. samma sak varje gång... kanske.. eller ja har ju iaf träffat en..
Anci föreslog direkt sin son.. "synd att du är några år äldre Sara, annars kunde jag bli din svärmor"
Då säger Ancis andra sons flickvän som jobbar hos oss "ja men Sara kanske vill ha en toyboy"
Toyboy tänkte jag, så gammal är jag faktiskt inte, hur ung kan grabben va, jag ska fan visa dom... Han va ju tydligen ordningsam också, städar och har sig och sen är han borta på veckorna... de är ju perfekt...
"nä men usch va jag tänker"
Kom iaf ifrån från jobbet och satte mig direkt och körde till Grästorp, plockade upp Rolf och åkte till Lisa, mötte Johan precis när vi kom.. Lisa ville att jag skulle stanna även fast de inte blev någon parmiddag men ville ärligt talat bara hem till min träningscykel... Nä men ville iaf hem till mig och bara va..
Kom hem och gick till Solariet, solar inte för att bli brun, solar för att inte vara genomskillning..
Innan jag kom till soalriet tänkte jag, Oj hinner jag sola? kl är ju redan 17.30 och jag ska träna och kanske städa också.. sen tänkte jag, "va fan va har jag annars som måste göras, skönt att slippa tv och datorn hela kvällen"
Så kom hem cyklade 2,5 mil, städade, duschade och sen lagade jag mat... kl 20.00 va jag klar och de va underbart... Mår så väldigt väldigt bra idag..
Lagade mat och blev en nyttig sådan eller ja ganska iaf!
satte på tv och kollade på postkodlotteriet eller va de nu heter och  Rikard Sjöberg säger, "Jag hoppas vi syns här i morgon" så tänkte jag, Ja troligtvis sitter jag här i morgon också.. Slurpande på mitt vin och ätande på ännu en ask vindruvor...

RSS 2.0