Du är väntad

Ja på fredag kommer lönen...
Pengarna har ju en tendens att bara försvinna... Och här står man och lever på existens minimum sista veckan..
Känns som om pengarna redan är borta när pengarna kommer in, alla dessa räkningar.... detta är en sån där "hård" månad med studielånet som ska betalas.. Sen måste ju en ny festblåsa köpas in till juldagen också..
Men för mig är det en spänning att varje dag i en veckas tid, veckan innan pengarna ska komma att gå in på Internetbanken och kolla om det finns att se hur mycket som är planerat att komma in...
Det är iaf tur att jag har börjat jobba natt denna veckan, blir ju i princip, äta, jobba och sova så där bränner man inte så mycket pengar, hoppas på att få komma in på gymmet igen och springa lite, vågar inte springa ute så här års..
Men på fredag blir det att köpa något fint som jag kan använda som adventsljusstake.. hade tänkt mig ett fat men vet inte hur jag ska arrangera det... får kolla runt lite..
Så här får de nog bli i köket iaf
http://ammiia.blogg.se/
och så här får de bli i vardagsrummet

RSS 2.0