kläder

Varför ska det vara så jobbigt att välja hela tiden..Man köper nytt men det blir liksom bara hängande och det enda kläderna man vill använda ligger alltid i tvättkorgen.
Varför köper man bara kläder som man ändå nästan bara använder en gång??
Samtidigt som det är så himla svårt att bestämma vad man ska ha på sig, ska man ut, på dejt eller bara ut och shoppa mer så står man framför den där förbaskade spegeln och vrider och vänder på sig och inget, absolut inget sitter som det ska.
Man blir aldrig nöjd...
och varför är alla andra så himla fina i alla kläder och jag, jag passar inte i nåt...
Varför känner man alltid så om andra.. antar att det inte bara är jag som har den tanken...
Men nu så har jag nästan alltid blivit anti festblåseshopping som va det enda jag shoppade förr.. Går istället in i affären och tänker
"ojojoj vilken himla fin klänning, men varför ska jag ha den"
men den är det så himla svårt att köpa vardagskläder, för alla ser så festliga ut, en del ser ju till "värre" ut än va jag gör när jag går ut.. Förstår inte vart samhället är på väg... Va är det för fel med jeans och en vanlig topp? Jo då är man tråkig...
Kläder är komplicerat!

RSS 2.0