Medmänniskor

När snön kommer kommer medmänniskorna fram.. =)
Vi hjälper varandra mycket mer då känns de som... Som i torsdags när jag satt på träningscykeln och kollade ut genom fönstret så körde en tjej fast med bilen i den lilla backen utanför mig och direkt kom två skolpojkar i sina convers och försökte hjälpa till, knuffade och knuffade, sen stannade en bil full av killar och dom fick till slut loss henne.... Dom gjorde som jag lärde mig förra vintern, VRED INTE DÄCKEN.
sen tog jag bussen ut till överby för att köpa en spade så jag kunde skotta fram min bil, en kvinna man barnvagn blev stående på hållplatsen.. i snön fanns bara ett gångspår och det andra alternativet va att gå på en väldigt trafikerad och farlig väg... Men jag och en grabbade tag i dubbelvagnen och bar den över snön..
Sen när jag va på väg tillbaka till busshållsplatsen, men två matkassar och en spade ropade två yngre killar efter mig..
-Ursäkta, ska vi hjälpa dig att bära.
Grejen va den att de va på väg mot motsatt håll, så jag tackade men sa att jag klarade mig.. Men visst va de gulligt men sen slog det mig! -Oj såg jag så gammal ut
Men sen har vi ju snöröjningsgubbarna!!!
Dom stod och tittade på mig hela morgonen utan att ens fråga om de kunde hjälpa en stackars tjej att skotta fram sin bil.....

RSS 2.0