Muslim

Talade med en muslim för några dagar sen och blir så jävla avundsjuk..
Jag vet att det är väldigt många där ute som är rädd för just muslimer, fast hade det pratat och diskuterat med dom så skulle också dom förstå att det är så mycket mer än mara kvinnormisshandlare och terrorister.
Jag bjöd honom på en smörgås och han frågade va de va för pålägg, jag svarade - de är kött, sånt kött du inte äter... han bara skrattade, och tog osten.
De gjorde inte honom något att jag tog för givet att han inte åt det..
Sen kom vi även in på döden, han bara log och sa,
-jag är inte rädd för att dö, jag ber varje dag och är liksom klar..
Och jag tänkte, fy fan va orättvist. För även fast jag inte är rädd för att dö så är jag inte klar.
Men denna killen bara log hela tiden.. han accepterade min tro eller att vi inte tror och jag accepterade honom.. Varför han inte alla svenskar vara som han! låta alla va som man är..
Sa han även, eller ja han undrade vart vi hade setts förut.. (måste erkänna att min första tanke va -åhh nej inte en till)
Men så va de inte...
Han hade verkligen träffat mig tidigare, han sa att inom islam så tror man att alla människor finns i (vilka siffra va de, 40??) upplagor. eller att det finns 40 som är ungefär likadana. och varje gång jag sa något svarade han på arabiska... sen skrattade han och sa, din röst låter precis som min flickväns!
jag måste ju bara få fram att jag tycker islam är en fin religion även fast de finns konstigheter i den.. men gör detinte det i alla religioner och va säger att det bara är muslimer som slår sina kvinnor? för enligt mig är kristna också rätt bra på att puckla på sina fruar!

RSS 2.0