Pluggdagar

Nu har vi vart nere i Göteborg igen och det är alltid väldigt trevligt och mycket skratt!
Resan började med att vi fick stå upp hela vägen till Göteborg men eftersom vi hade mycket att prata om så resan gick iaf fort..
Träffade Anna B vid spårvagenen och Det första hon gör är att erbjuda mig jobb uppe hos henne i västerås,låter väldigt intressant men frågan är ju om hon har råd med mig! =)
åkte upp till Högsbo för en härlig dag i skolan.. Och de va en härlig dag för va väldigt bra föreläsningar..
Vi åkte vidare till Linnè Och jag och Anna P hoppade av spårvagnen utanför systembolaget... några flaskor gott och vidare till hemköp för några påsar gott..
Kom "hem" till Slottsskogensvandrarhem och var fulbokat.. fick en ordentlig utläggning varför av killen i receptionen, De va tydligen landskamp, Sverige-Tyskland och stället kryllade av tyskar..
-Hello girls, where are you from? På en härlig tysk brytning,
Killen i receptionen hade även ett ordentligt utlägg varför vi hade blivit placerade längst in i korridoren.
- Tyskarna kommer nog föra ett himla väsen men vi är här dygnet runt så de är bara att komma ner och klaga..
(skulle aldrig gått ner till receptionen, hade istället stält kl på en timme tidigare och gått och ställt mig och knackat på deras dörrar)
Och ärligt vet jag fortfarande vilka som vann matchen igår.
Vi satt uppe i matsalen och arbetade med vårt arbete till kl halv 8 ungefär, sen började vi väl spåra ur kanske lite.. Alkoholen va nästan uppdrucken och chipspåsarna slut..
Gick ut för att få oss en bit mat, jag som är duktig och ordentlig åt upp min pasta, men inte de andra och där servitrisen skulle hämta tallrikarna så säger Maya
- De va jätte gott men vi har ätit så mycket chips innan vi gick hit så vi orkar inte.
Vi andra brast ut i skratt,
-Maya!! de behöver du väl inte berätta! man får faktiskt lämna mat!
Gick upp till rummet och Maya öppnade den sista cidern och satte sig framför datorn igen för att komma igång med analysen.. De gamla i gänget häll på att diskutera men jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna så somnade så sött..
Natten ja, va som de festa andra nätter förutom att madrassen va stenhård, kudden va äckligt och täcket alldeles för varmt. Jag vaknade ca 3 gånger under natten (som vanligt) och det jobbiga va att jag inte vågade röra mig så jag hade väckt Maya som son under mig i DUBBELSÄNGEN........ Den roffade hon åt som som de mesta.
gick upp och gjorde oss i ordning, åt en god kravmärkt frukost innan vi begav oss till skolan..
Sjuksköteskans roll i neurosjukvården eller va föreläsningen hette... En sån sjuksköterska som hon va vill jag också bli. Så himla duktig...
Arbetsterapeuten va väl inte så himla intressant, kunde vart mycket mer intressant men men... Därefter gav vi oss ner till stan (ja vi skolkande)
Åkte ner till stan och satte oss på kaffe och åt en god kycklingsallad till lunch.. fortsatte att arbeta med skolarbetet och kom en bit men de blir lite helgjobb antagligen..
När vi satt där och jobbade ringde syrran
-Johan har fixat däck till dig, men de kan bara hålla däcken tills i morgon, då fur ringa honom!
Ringde Johan och skulle få 4 begagnade men fina vinterdäck samt ontering på mina gamla fäljar och även att de sätter på däcken på Rut för 1200 kr! BILLIGT!!
Hade väl typ betalt 1200 spänn för att få de bara bytt på Rut eftersom jag är helt inkompetent när de gäller sådana saker.
Så fick springa hem från tåget, kissade bytte om och satte mig i Rut till först Grästorp för att hämta däcken sen till Vara för att lämna henne, (sen handlade vi mat) och sen åkte jag och lämnade mamma och sen hem till min underbara soffa! Åhh va trött jag är..

RSS 2.0