Snön...

som sagt, jag älskar snön, tycker det är urmysigt, tyvärr är det inte lika mysigt när man måste skotta sig fram till bilen som jag tror blir mitt fall ikväll eftersom blogbilen går och den tar ingen hänsyn till att det är en tjej utan "spade" nej skyffel heter det väl..
Men när vi gick på jobbet i natt och vi såg all snö falla och yra på innergården... till sist va till och med fönsterrutorna täckta..
Då började jag tänkta.... det här att ta sig ut ur parkeringar i snön är inte riktigt min grej... brukar mest sätta mig fast om jag ska vara ärlig... Förra året fick jag hjälp två gånger av några snälla gubbar...
Men parkeringen va fin och då tänkte jag, om det är fint här uppe så måste ju vägen också vara fin, det är ju iaf en väg till ett akutsjukhus... Men icke.... 40 km körde jag i hem... Man fick hålla sig i spåren.. Och om nu har set filmen Dante`s peak så kändes de lite så faktiskt...
Kommer in mot stan och då är de broöppning! Va fan inte i detta vädret!
Tog en gratis parkering på Nygatan och ångrade mig när jag låg där i sängen... NEJ jag kommer vara in skottad eller va man nu säger..
Nä nu hinner jag inte sitta här längre, dags att skriva lite arbete!

RSS 2.0