Acceptera

Känns nästan som om min blogg har blivit lite som "saras feelgood blogg" Men jag fokuserar väldigt på det just nu.
Och då är det här att acceptera andra och min relation till dom.
Men det är ganska skönt att vara medveten om det. Jag accepterar nu att inte alla älskar mig och jag accepterar att inte alla tycker som jag, man kan vara mycket bra vänner för det. Man kan vara väldigt olika men ändå tycka om varandra så in i helsike! =)
Jag accepterar människor precis som dom är. Sen kanske inte vi går ihop men då behöver vi ju inte umgås.
Man måste acceptera att man har viss relation till vissa och en annan till andra.
Tänk om alla skulle acceptera varandra.. Jag tänker just nu på hur det flesta svenskar ser på muslimer.. VI accepterar verkligen inte deras tro och seder. samtidigt som vissa inte accepterar oss. Men jag tycker det är synd, för det flesta muslimer är helt underbara människor precis som det flesta svenskar. Och hur många svenskar är inte dumma i huvudet då? Då får väl vissa muslimer också vara det eller?
det var bara ett exempel....
Men det är iaf en underbar känsla att acceptera! att veta att man inte tycker om alla men att man accepterar dom ändå..

RSS 2.0