Begagnat!

Trodde ALDRIG att jag skulle säga detta men jag tycker om att gå på loppisar och second hand...
ska erkänna att jag tidigare har vart en motståndare av dettamed resonemanget, det är äckligt med saker som andra människor har ägt....
Men i sommras följde jag med mamma och mina systrar på loppis i Stenungsund, köpte min röda lilla väska för 20 kr och en "hallon" skål för 50 kr. SEN!! Köpte jag även detta underbara pallen
Sen
80 kr prutade mamma ner den till! =) Tack mamma! De är även förvaring i den så får väl lägga ner mina få nålar och trådar, för de va de jag blev tillsagt att ha i den.. Men grymt snygg..
Efter denna gången har de blossat upp.. Tycker det är jätte kul... Har till och med köpt en Knallgrön blus med svarta och guldknappar.. hahah! vet inte riktigt när jag ska ha den men den är fin att ha i garderoben..
Men de sista har jag vart mycket på Erikshjälpen och även på myrorna och det pengarna går ju till något gott så det är kul.
Första gången jag bestämde mig för att åka till Erikshjälpen va några veckor sen... Måste ju erkänna att det fortfarande kan va äckligt att gå och leta bland all skit, man vill liksom bara ta upp desinfektionsmedlet och gnugga in hela kroppen i...
Men första gången jag va där så köpte jag en tavla, för mig en underlig tavla, men kände att den skulle jag ha...
Visst är den rolig! 40 kr... Tyvärr är ju ramen Mindre rolig... Har stått i köket tillsammans med de andra loppisfynden jag gjorde den gången men idag åkte den upp på väggen..
På denna bilden är det bara tekannan och de gula kopparna som blev fynd.. betalade 30 kr för allt... Och visst är lådan fantastisk, fick den av mamma eller fick och fick.. ska jag inte ha den så ska jag lämna tillbaka den =)
Sen sprang jag ner till Myrorna i måndags med Emelie, kollade lite på roliga kläder men sen så hittade jag denna underbara lampan för 45 kr..
45kr... Tror den ska få stå bredvid sängen när jag har möblerat om lite... HIHIHHIH
För nu kommer jag tilldet jag inte trodde jag skulle göra någonsin.. Köpte ju ett sminkbord på Erikshjälpen i onsdags, Jag och Rolf (som är min/vår hjälte) hämtade det igår... Bjöd honom på middag kl 11... Dagens på MAX =)
Åkte till Rusta och handlade lite.. sandpapper, målarfärg och pensel.... JA ni läste rätt... hahah
Den va väldigt sliten innan och sen va den antikvit... Visst den hade ju lite chabby chick känsla över den då.. men som alla vet så är jag inte chabby chick så kritvit med glans fick det bli.. ar in den i lägenheten och började slipa.... jävlar va jag slipade... Sen så målade jag..... fan va vit jag va och oj va målad mitt golv va i dag när jag flyttade på den... Men allt går bort med cilit bang...
ståtlig va?? 285 kr betalade jag för den + lite färg och sånt.. Ska bara hitta någon bra lampa så man får bra ljus...
Och ja, de är värt att ha mina byråer i matsalen!

RSS 2.0