Förälskelse

Förälskelse är en stark kraft förknippad med lycka och njutning, energi och närhet. Förälskelse förbereder oss för kärlek, men där kärleken kan vara livet ut varar förälskelse vanligen bara några veckor eller månader.
// Psykologiguiden

Hörde på radion idag att en förälskelse bara kunde bara i max 18 månader, sen orkar inte kroppen längre och om inte tidigare så går förälskelsen över i kärlek.. vet inte om detta stämmer men jag skulle ju vilja vara förälskad eller blir förälskad varje dag i resten av mitt liv =)
Dom beskrev även att vara förälskad är lika "jobbigt" som att vara olyckligt kär..
Och nu kommer jag väl få massor med kommentarer om vem Han är... Men är inte förälskad.. Eller jo det är jag.... Tycker att livet är rätt bra just nu och är kanske förälskad i situationen.
Men ska väl inte undhålla att de har funnits förälskelser...
Och som en person sa till mig, man skapar sitt eget liv och hela dess innehåll och efter det så blev jag nog lite förälskad i livet.

RSS 2.0