Demokrati

Måste ju iaf vara dagens och gårdagens ord.
Personligen så tyckte jag att valen va jäkligt svårt i år. Men man väljer ju utifrån sig själv, vård,omsorg och empati för andra människor står högt i kurs för mig..
Enligt mig har sjukvården försämrats väldigt väldigt mycket de senaste åren,
Vi har gått att jobba från va tredje helg till varannan, fler patienter på färre vårdgivare. På några avd blandar man t.o.m. män och kvinnor på salarna.
När jag går från jobbet vissa dagar har jag haft så mycket att göra så jag har inte ens sett alla patienter!
Nu villdom t.o.m. införa rast på natten, MEN personalen måste vara anträffbar ifall det händer något, de kallar inte jag rast.
Vi har gått tillbaka i tiden.
Men nu ska inte jag sitta här och beskriva sjukvårdsituationen.
Vi får 4 blåa år till för att svenska folket ville det. Så är det bara, de är det som är demokrati. Varken vi gillar det eller inte.
Det som nästan fick mig att rösta blankt var att jag tycker att den där förbaskade pajkastningen har gått för långt, är det verkligen på det sättet man vill vinna valet? på att man smutskastat det andra partiet!
Men det som skrämmer mig är ju att Sveriedemokraterna kom in i riksdagen. Min fråga där är ju, Hur tänkte vi?
Visst det är demokrati och tydligen så tyckte för många människor om deras politik. Men vill vi verkligen ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen? Är det den signalen vi vill ge till andra länder...
Jag tycker det är skrämmande!
Vet vi verkligen sanningen bakom alla dessa fina ord?
Jag hoppas verkligen att rött och blått slår sina klocka säckar ihop och hjälps åt för att lösa detta problemet.

RSS 2.0