extra mycket arbete

Ja just nu är jag faktiskt ganska sur och irriterad!
Ska jobba 5 nätter denna veckan, 4 av dem på Stroke, vilket innebär 40 timmar i ett evigt springande och 10 timmar i soffan.... Ungefär så känns de iaf...
Och jag har absolut inget emot att jobba på stroke sidan, tvärt om... MEN saken är ju de att LATA människor eller kanske inte människor får bestämma att de BARA ska vara på neurosidan, och alltså spendera sin arbetstid i soffan!
Tycker de är så himla orättvist...
Tycker inte att vi andra sjuksköterskor ska "drabbas" av att en inte ORKAR, för det är de det handlar om.... Förlåt men jag tycker det är hemskt, vissa får bestämma och vissa inte,... Nu har alla andra ordinare sjuksköterskor på natten slutat eller ska sluta...
Känns som om jag kommer få dra en tungt last då jag tycker det är fel att låta nya sjuksköterskor kastas in på stroke, för det är ett mycket större ansvar......
Något positivt är de ju iaf..man troligtvis får jobba med någorlunda arbetsvilliga sjuksköterskor nu är vi ska gå två ssk på stroke...
Förlåt men jag måste bara avreagera mig lite... Tycker det är orättvist, och hade det inte vart förpengarna som blir så hade jag inte jobbat kvar på natten!

RSS 2.0