Kläder

Idag va bland annat mamma hemma hos mig. Som varje gång mamma är hemma hos mig så frågade hon om jag hade några kläder som hon kunde få låna, förra gången fick hon med sig min examenkjol med hem. Idag så skulle hon ha något en fest...
Så, in i garderoben och sovrummet och letade fram allt jag kunde hitta. Och va skönt de va, blev av med sådana kläder som jag tycker är fina men aldrig använder.
Och hittade faktiskt kläder jag inte kom ihåg att jag hade...
Fasen va kläder man har som man inte använder, kommer jag verkligen använda dom om de har legat i min förvaringslåda under sängen ett år?
Och dom säckarna som står på vinden? Ska dom stå där eller ska jag skänka bort de till nåt? vad ska man skänka de till?
Nä Lisa får nog komma hit och hjälpa mig, har ju inte lika mycket kläder som hon hade men jag tror ju helt klart att "luften blir renare" om jag rensar lite.
Mamma blev iaf glad när hon såg att jag använde hennes gamla kofta som farmor har stickat till henne.. De är inte åldern på kläderna som räknas =)

RSS 2.0