första & kanske sista

Har laddat länge för årets första utomhus löparrunda..
Igår bestämde jag mig för att ge mig ut och springa idag...
Så så fick de bli...
Vaknade och de va blött ute, regnade dock inte, tog min tvättkorg och gick ner till tvättstugan, FEL DAG!!
Blev sur och gick och la mig igen.. vakande 9... och satte mig och funderade på mitt beslut!
Jo idag skulle de hända! De måste hända..
men tänker inte göra bort mig för alla hurtiga människor som tvingar sig ut i detta halvtaskiga vädret, nej nej åker upp till strömslunds motionsspår, där är de för de mesta bara dagisbarn och pensionärer...
Va perfekt väder att springa i, tog mina korta byxor och en funktionsjacka (varm modell) och gav mig upp...
alla som vart där uppe vet att de är rätt kuperat, på en sträcka på 5 km är väl max 1 km slät mark..
Oj va jobbigt de va, med duggregnet va skönt, men när jag kommit hälften och fortfarande inte stannat och vilat eller gått så började det ÖSREGNA!!
dropparna hängde i mina länga vackra ögonfransar..... det hjälpte inte att torka bort det för de va liks snabbt där igen... blev våt i öronen och öronsnäckorna gled hela tiden ut...
man blir ju mäkta jävla irriterad, när man för en gång skull känner sig lite hurtig..
tacka vet jag löparbandet, där regnar de inte, jag vet precis hur långt jag har kvar att springa och de är PLAN mark!
Fast de va ganska skönt ändå, jag tig mig igenom hela banan utan att stanna och bara de är ju en bragd för mig... Min hjärna brukar ju för de mesta bara säga "de här är tråkigt och lite jobbigt så de är nog bäst du går"
men övervann min lilla hjärna!!
Va mina först runda utomhus iår, kan vara den sista... men tror inte de... men ev sista.. lovar aldrig att jag soringer mer!

RSS 2.0