Ny doktor!

Ja i helgen har jag gått och jämrat mig där nere i ingenmanslandet...
"på söndag sjukskriver jag mig, kommer inte klara den dagen"
Detta uttalandet berodde faktiskt helt och hållet på doktorerna som va där nere...
Ja KongoLasse ak djungelgeorge och den där danske jultomten..
Nä jag är inte rasistisk på något sätt men om ni hade jobbat med hon så hade ni försstått..
visste jag jobbade med dansken i helgen, MEN JAG HÖR JU INTE VA HAN SÄGER!!!
Fixa idéer har han också..
Och den där andre lille.. ja va ni nu vill välja för tilltalsnamn...
Förra veckan kom min chef ner till mig och frågade hur de va...
- Dom kan ju fan inte ens skriven en jävla apodos (apodos är ett tjänst som delar läkemedel åt en)
min chef frågade vem de va och jag ställde mig bara och pekade
-han är de...
Läkarstudenten som gick med mig den eftermiddagen såg helt förskräckt ut men jag sa lungt, nu kommer du aldrig göra samma misstag som han...
Idag kom inte han tillbaka.... ojoj!
På morgonen kom de en snäll liten själ till Ellinor och frågade efter medicinsidan...
- om du går ner på rum 6 så hittar du syster Sara där..
ja man tackar inte varje dag man blir tilltalad syster sara...
Och oj vilken snäll person... han tog tag i min "underligga" apodos grejer direkt... och han gjorde de rätt!!
Han fixade och trixade och vi liksom klickade!! hahah
När jag senare kommer in i läkemedelsrummet där alla Sjuksköterskor alltid står och skvallrar.. (och hemligheter delas även i detta rummet) där stod jag och va helt lyrisk över vårt nytillskott och mina kollegor frågade direkt
- va han snygg???
det enda man diskuterar är om doktorerna är snygga och om de är duktiga..
"och nej han är inte snygg men jag tror att Carro kommer bli lite pirrig när hon träffar honom"
tänk om doktorerna visste va vi sa om dom.. kongelasse, djungelgeorge eller jultomten...
eller snygggreken finns de också..
hahha ja men de är mest de där gammal tanterna på avd som diskuterar hur snygga dom är..
men i torsdags kom faktiskt Johanna till mig...
-Sara, visst är ..... ......... gubbsnygg, tänk om han visste va snygg han är..
Måste faktiskt hålla med, han är gubbsnygg...
sen kan vi sjuksköterskor bli kära i doktorer också, inte för att vi tycker de är snygga eller på något sätt vill ha dom, jag t.ex. är kär i Magnus... En mer omtänksam läkare får man ju leta efter... sen jobbar han som läkare i Fn också och jag har ju haft lite intresse av att åka ner och göra FN tjänst... Beundrar verkligen de jobb han gör.. sen privat så är jag väl inte så kär i honom men ändå...
Ja men den nya läkaren ska vi binda fast och lägga under skrivbordet så han aldrig lämnar oss!
Han va så bra så han fick till och med sitta och jobba vid min dator hela dagen och jag stå i korridoren och göra allt jobb bara för att han va så bra!! de ni, annars brukar hemska Sara komma fram och surt skrämma bort dom
-detta är våran dator du har väl ett läkarexpretion som alla andra..
Men inte idag inte... =)

RSS 2.0