Trevlig dag..

Fick ju inte så mycket gjort av punkter jag har på min lista men ändå liskom..
gårdagen började med humm? jo, promenad.. 8,5 km...
hade bestämt med Linnea sen innan att hon skulle hjälpa mig med håret.. Har själv insett att de såg förjävligt ut,... Eller så va de väl N som hade printat in de i skallen på mig "ska du inte färja håret snart"
Gick och smsade med Linnea och kom på den briljanta idèn att om jag N Linnea och Fredrik kanske skulle ta oss en matbit ihop på kvällen... Linnea va ju självklart på och hade nog inte räknat med att nån inte skulle vara de så så blev de...
Efter min promenad åkte jag ut till överby för lite snabb shopping... Får bli snabb shopping i morgon också... Hittade en del... eller shoppade ju slut en DEL pengar så...
Åkte hem och betalade mina räkningar och sen kom Linnea...
Linnea tog den enda saxen jag har och klippte och oj va bra de blev... sen åkte färgen i och oj va bra de blev..
Sen hoppade jag i löparkläderna och tog mig upp till strömslund... Väl där kom jag på att min kostintag under dagen inte vart så bra... Men tog mig iaf igenom mina upp och ner 5 km... sen va benen så dom skakade....... Kan tänka mig hur alla jag mötte skrattade åt mig efteråt.. "oj där kom en flåsande flodhäst lunkande" Men bjuder ju på den.. Är ju iaf tillräckligt smart att "springa andra hållet" då slipper jag iaf bli omsprungen!!!
Kom hem och shoppade in i duschen.. De är konstigt, även fast man precis var och shoppat så har man ändå inga kläder att ha på sig...
Alla samlades och vi gick "framåt" Mot Bishop, där va de fullt, gick tillbaka till Olearys, där va de fullt, för ville inte sitta ute, gick tillbaka till Butlèrs, där va de fullt, "men ni kan ju testa puben", där va de fullt men där hade de iaf uteplats med värme så där satte vi oss..
Han precis få in vår mat då de började tjuta och vi blev omringade av brandbilar, poliser och ambulanser... och sen en jävla massa nyfikna människor.. Typiskt vi svenskar, när något tragiskt händer då ska vi va där och typ gotta oss i andras olycka!! Folk liksom sprang dit och de skulle inte förvåna mig om de gick djungeltelegram genom stan... Va mer folk där än va de är på hela fallens....
De brann i huset bakom, men kunde släckas rätt fort, om jag förstod det hela rätt eftersom jag låter räddningstjänsten arbeta ifred utan att så och se på.. kan ju ändå inte hjälpa till..
Så satt där och åt min väl förtjänta hamburgare och drack min sommersby cider... (blev visst två) Men gott va de.. blev kallt och vi gick hemåt medans alla fotbollsintresserade snällt satt kvar.. vet inte va de va för match riktigt... :P
Niclas fick sin lite försena påskpresent och jag somnade snällt i hans knä...

RSS 2.0