Det själen säger

Boken jag läser handlar ju om själen, och att man ska lyssna på vad själen säger..
Men va säger själen? de fick mig att börja fundera över Lägenheten. Min mamma frågade mig igår.
-blir den inte för liten, är de en sån bra ide?
Men de är precis som om någon står bredvid mig och säger kör på!
- du ska bo i den här lägenheten. Detta kommer bli bra!
Jag hade knappt diskuterat detta med Niclas, men han sa bara
- Kör! detta blir jätte bra, de ska vara en övernattningslägenhet och du ska ju vara hos OSS i GBG mest ändå.
och ett lugn la sig inom mig!
och nu ska jag berätta!
Har ju haft planer förut att flytta, nytt jobb m.m. Men att jobba kvar på NÄL, att skaffa mig "mitt" samtidigt som "vårt" (fast egentligen Niclas + mig) känns helt rätt!
Jag gick på visningen, va inte de minsta nervös och de de kändes som mitt.
Mitt Ego har ju alltid intalat mig att de jag har är bäst, en flytt är fel, de blir dyrt! detta kanske blir lika dyrt om inte dyrare med alla transporter och så men de känns helt rätt, kan inte förklara det!!
men stämmer det som själen säger och är de verkligen själen som talar?
det återstår väl egentligen bara att se!
men kan ju säga att de gör ont i magen av tanken på att någon annan ska bo där!
FASEN! är detta bara jag som är exalterad? kommer jag skena iväg, betala vad som helst? NÄÄ nu är det egot som talar!
Oj va folk kommer tycka att jag är flummig efter att de läst detta, ni sitter antagligen där och skrattar åt mig men jag försvarar mig med att jag mår så j*vla mycket bättre nu när jag är medveten om detta!
Och idag började mudgivningen! Jag och en till är med! Jag hoppas verkligen inte att de är non bortskämd unge som har sina föräldrar som betalar för att ungen ska flyga ut!
Förresten, måste bara säga att Niclas är en KLIPPA!!! säger precis va jag behöver höra, han är positiv och hjälper mig med allt! Puss på dig!

RSS 2.0