Dam fotboll

Just nu står det 1-1 i matchen mot japan..
Men jag kan inte förstå en sak..
Killar på Facebook, kommenterar detta.. Negativt så klart.. men hur kommer det sig att de tittar på fotbollen om en enda ALLTID är så dålig?
t.ex. Marcus andersson - Damfotboll är lika meninglöst som att ta in på hotell och sova på en uppblåsbar madrass i receptionen!
Skulle jag fråga dessa killar varför de tittar så skulle jag få svaret
- snygga brudar...
Satt och diskuterade förra matchen med en kompis (som är en man) och han höll faktiskt med mig..
Är damlaget dåliga så är de bara dåliga om där emot herrarna är dåliga så finns det alltid en orsak till de... eller så har herr laget svårare motstånd... kan man ens jämföra dam och herr fotbollens motsånd undrar jag? Men som sagt en orsak...
OCH! hur bra går det för herrarna.. Jo men de kom väl till EM/VM eller va de nu va... WOW vilken prestation, gud va duktiga dom är.. men om Dam laget går till semifinal i VM så sänds de väl knappt på Olearys eller andra uteställen som sänder fotboll..
DÅLIGT av sverige tycker jag, hade svenskt media lyft damfotbollen så kanske de inte hade vart så himla negativt!

RSS 2.0