I svampskogen

Igår va jag ute i skogen med mamma och plockade svamp.. Hittade inte så mycket, iaf inte i jämförelse va vi utsatte oss för.. Mamma skulle prompt eller till vilket pris som helst ta sig till sitt "hemliga" ställe! Kan ju säga att de va betydligt lättare att följa stigen tillbaka än att gå genom värsta djungeln dit, hade verkligen uppskattat en machetes! för oj va skräp de va i vägen.. Va livrädd att nåt skulle hugga mig i fötterna och dagens resa skulle få ställas in!
Nästa gång så tar vi STIGEN dit..
De tråkiga va att vi inte hittade så mycket svamp, en påse blev de som ligger i mammas frys och väntar på mig (de står sara på den så ingen kan ta den)
Men i morses när jag va ute på spåret och sprang, jo då min san kryllade det av små gulingar! men men orkade inte plocka och absolut inte förvälla dom i dag så de va en annan lycklig lottad människa som får plocka dom!


RSS 2.0