oväntad enkät

idag bestämde jag mig (eller egentligen igår) för att jag ska börja springa min vanliga 5 km runga uppe i Strömslund.. Upp och ner och ner och upp..
Gick upp, spelade poker, åt upp Herr ns kvaglömda matlåda med pizza och drack en celsius
Som piggar upp och faktiskt va god, drack magon sist och den smakade mest grön te.
Städade största delen av lägenheten sen kl 14 drog jag mot spåret, upp för backen körde jag om en kille i jeans och tänkte, oj va ska han göra där? knappast springa? och plocka svamp i dom skorna.. njää inte riktigt.. han ska säkert till klubbhuset...
Pluggade in hörluren i örat och började springa...
usch och fy men jag hoppas det går bättre nästa gång..
När jag kommer ner för sista packen ser jag en kille stå där,
-åhh nej va pinsamt, är de killen som jag mötte när jag hade 1,5 km kvar... PINSAMT! tänkte jag..
Tack gode gud de va inte han.. De va killen i jeans.. såg att han sökte mig med blicken så fick ju leka trevlig trots att jag ville springa till bilen och gömma mitt ofresha jag!
- hej får jag ställa några frågor till dig?
ville inte men kunde inte med att säga nej.. visste redan då att detta skulle bli jobbigt..
-hur gammal är då
åhh hur gammal är jag.. öhh,....
-25...
-ok då är vi lika gamla...
-hur ofta tränar du?
- öhh de är änna periodvist men ibland springer jag väl 3 ggr/veckan..
-oj de va bra...
nej han såg nog min lögn... (men skulle han fråga något skulle jag skylla på febern, och tänker absolut INTE berätta vilken distans jag gör)
-varför tränar du?
Åhh nej inte den frågan!!!
- för att gå ner i vikt...
- ok jag förstår!
TACK för den tänkte jag.. jaha nu tänker du säkert japp flodhästen i kommer löfsande i motionspåret...
-har du eller tänker du delta i något lopp
- du jag är änna rädd för sånt...
-är du intresserad av att delta i ett träningsprogram
- ja om de innehåller de jag är ute efter..
hur länge kan du tänka dig att hålla på med ett träningsprogram.
- jag gillar intensiva grejer så jag vet inte riktigt..
-säg ett måndagsantal..
Åhh nej jag avskyr sånt här, vet ju inte alls va som är rätt!!!!
- 2 till 3 månader kanske...
va kan du tänka jag att betala..
Åhhhh nej!! va i helvete betalar man för sånt?
-om det är precis de jag söker så kan jag nog betala ganska mycket för de..
-och hur mycket är de då?
men sluta nu, hur i helsike ska jag veta de!!!!
- 500 till 1000 kr kanske..
Ville liksom han en bra reaktion
- oj så pass!
Åhh nej nu kommer kan kontakta mig och ta hur mycket pengar som helt för de.. och så tror han säkert att jag är hur tät som helst!
- hur mycket betalar du för ett par löparskor?
- får väl säga 1600 kr..
tänkte inte berätta va mina sista kostade...
- vart köper du din löparutrustning?
- de är olika både i butik och på nätet, om jag vetva jag vill ha.
- va är de för butiker..
- ja men sportbutiker
-som intersport och stadium?
-ja precis, ja där servicen är bra..
fick dra till med de så han kunde ha lite självförtroende kvar till sitt framtida företag
Nu får du sluta fråga för klarar inte hålla upp mitt hurtiga och trevliga fasad lite till.. bara jag inte träffar dig i öltälten ikväll för då kommer jag göra bort mig!!!
- då får jag tacka för din tid.
- och du får lycka till i framtiden
Ska bara berätta att jag inte kunde säga nej till närr han frågade om jag ville ge ut min mailadress..
tänkte direkt, fan nu kommer han vilja ha med mig i träningsprogram, eller så såg han mig som ett hopplöst fall!

RSS 2.0