tung i huvudet..

Inatt på jobbet sa de bang och jag va helt tät i näsan och skallen..
Och hur lätt går det att tänka då?
febern steg och jag va helt groggy kl 04.30... är skit känslig för feber.. räcker med 37.0 så reagerar jag..
Som tur va så var de en bra natt, men tung i huvudet...
Kl 05.40 SHIITTTTTT!!! ASYSTOLI!! tittade på hjärtövervakningsmonteorn och de såg välligtttgt konstigt ut, asystoli e(en form av hjärtstillestånd) brukar vara falskalarm, men då brukar inte de se ut så på monetorn... Började springa.... va i helsike tar jag mig till om det inte är falskt alarm???? kommer ihåg att jag länkte de...
puhhhhh patientern lever....
kl 07 va jag helt slut, alvedonen jag tryckt i mig hade börjat verka och nockade mig...
kl 11.00 ringde kl... de konstiga var att "någon sa till mig" nu kommer telefonen ringa och den ligger på plåtgallret så ta telefonen...
vände mig och och då började telefonen ringa.. de va våran chef, eller avd 12s chef som är våra chef nu..
pratade in ett meddelande "undrar om du kan jobba mellan onsdag-torsdag...
tänkte..
Fan jag är ju sjuk, jag har jobba i natt, va i helvete tänker du med och ringa kl 11.00.... ska jag ringa upp dig 01.30 på natten och fråga om du kan jobba???
hade svårt att somna om, va sur och kluven.. bra pengar, eller lite mer pengar iaf men orkar fan inte...
Nää jag tänker inte ringa upp medans hon jobbar... så 16.40 ringde jag och sa att de får meddela henne... ni vet, min telefonskräck och inte kunna säga nej om hon ber...
och nu sitter jag här, febern har kommit tillbaka, huvudet är tungt... väldigt tungt... funderar på en skogspromenad... men vet inte om de orkas med... Glass kanske??

RSS 2.0