Midsommar i Nissaryd

fråga mig inte exakt vart de ligger men ungefär några mil från Halmstad har jag fått höra...
Ja där hamnade vi... =)
Midsommar började med att jag gick av mitt jobb och beställde en kaffe på Mc donalds och åkte till Ulricehamn, sov 1,5 timmar och sen  åkte jag herr N, Bengtsson och Johannes mot Nissaryd...
Efter en snabb glasspaus och någraaaa arga rop på Herr N "KÖÖÖRRR INTE SÅÅÅÅ FORT!!!"
så anlände vi levande och glada i Nissaryd och vi packade ut vår härliga alkohol ur bilen och började dricka.. Och äta förstås...
Be bjöds på sill och färskpotatis..
En mycket trevlig midsommar lunch och jag slapp den fruktade snapsen...
Ähh ni får se de i bilder istället...
Mina trevliga herrar på kanten
Sen gick vi på efterrätten... så klart jordgubbar och glass....!!
som de ska vara... Efter det blev de chill... tankeverkstad och annan "egen sysselsättning"
Jo men de är faktiskt svårare än va de ser ut..... Iaf för vissa.....
Sen kom Ica Johan och Karro... Med ytterliggare 20 liter jordgubbar och ett antal x kg kött...
Nu klädde vi stången, dansade runt den (tyvärr har jag inga kort på detta) (eller killarna klädde stången och vi tjejer gjorde kransar)
Nu kunde vi fortsätta vart midsommarfirande med tipspromenad
(jag va bättre än herr N) kom kanske 4a eller nåt.. 10 hela rätt!
Här va väl de flesta i sitt esse.... kan man säga...
Vi gick tillbaka och "umgicks" satt på verandan och lyssnade på musik och tjötade
Karro i sin krans
Sen kände vi doften av grillning, vi gick och svidade om (långklänning och termoleggings)
Efter ett x antal snapsar (för alla andra) jag tog 1/3....
så va de dags för gansa och jag och johan turades om att välja bra låt efter bra låt.. tror att mina låtar va ett snäpp vassare än hans.. och självklart blev de dans till detta...
Tyärr dog min kamera så ni får vänta några dagar med att se min dansate man...
jag och många andra förstår inte riktigt hur han får till sina moves och hur i helsike han kan göra de så snabbt!!
MÅSTE SES!!!
sen kröp jag och Herr N i säng vid 01 tiden.. va helt slut... och mer alkohol skulle bara göra saken värre i morgon så... lite tråkiga jag vet men så är de att vara gammal....
dag 2, började med en trevlig stund runt frukostbordet, sen gick vi bort till Marsi syster och fikade i deras renoverade hus.. Mycket fint...
Sen packade vi oss in i bilen... jag herr N, johannes och Bengtsson och åkte hemåt...
med ett stopp i Smålandstena... De va en väldigt god Kebab...
sen va de väldigt skönt att komma hem...

RSS 2.0