Stroke!

Jag vet att ni som läser min blogg inte är speciellt intresserade av detta...
Men jag blir så lycklig när dom gör framsteg inom strokesjukvården.. Inom sjukvården och iaf på NÄL är hjärtat första prioritet... Strokepatienterna är inte så viktiga...
MEN DE ÄR DOM VISST!!
Försök leva utan hjärna, eller bara en skadad hjärna, de är inte så himla lätt, att t.ex. inte veta hur man ska betala i affären, inte kunna knäppa jackan eller knyta skorna själv... Tänk att inte kunna berätta för omvärden att man har ont eller bara att man är hungrig eller behöver gå på toa..
Jag jobbar med dessa patienter näst intill varje dag, jag ser deras frustation men även deras vilja..
deras glädje och deras sorg...
har ni även sett Kjell bergqvist... "jag är en stroke"
Den reklamen är väldigt bra!!
http://www.hjart-lungfonden.se/Kampanjer/Kampanj-stroke/

RSS 2.0