Sjuk

Japp jag har vart sjuk länge... de  säger de som vet iaf... humm...
Har ju min dumma mage så trodde de va de... Och i måndags va jag ute och gick med kattis, hon tvingade ut mig men kom inte längre än 3 km eller nåt innan började hänga, svettas och va helt yr, så klart fortsatte vi, Kattis gick 2 steg framför mig hela tiden men va fasen tänkte jag hon har ju längre och snyggare ben..
I helgen mådde jag ju inte heller bra, sov ju så mycket jag bara kunde, vaknade och frös, vaknade och kokade...
när jag kom hem från kattis märkte jag att nåt va fel... (tänker inte berätta hur)
På torsdagen mådde jag lite bättre visst hade de där konstiga i magen men ähh de är ju bara de gamla vanliga som jag lever med...
gick till jobbet och än en gång märkte jag att något va fel så jag tänkte jag gör ett test...
Mina härliga undersköterskor och sjuksköterskor hade aldrig sett nåt liknande... Du är ju socker i de där... Tänk om de är diabetes... Humm diabetes ger ju inte dom symtomen riktigt...
nån smart sa bara "nej men de kan läcka ut socker när de är så där" tack tänkte jag..
Så skickade en odling (får kolla mitt eget svar i datorn idag...)
dom flesta sa att jag skulle gå ner och sätta mig på akuten... Ähh tänkte jag.... jag tar de i morgon men Arne eller Ismael som är så himla hjälpsamma...
Men i omklädningsrummet hem så skrämde undersköterskorna upp mig... Ringde mamma.... sen ringde jag mamma igen... Jag ringer Sjukvårdsupplysningen...
det enda jag kommer ihåg från de samtalet va Oj, nämen så får du inte gå, du skulle sökt för 24 timmar sen du måste in... Du får åka till Uddevalla!!
trots att jag inte hade de typiska symtomen...
Kan jag inte få åka till NÄL!! Fan skulle tagit de på jobbet, skulle aldrig ringt... Varför ringde jag...
men jag fick sätta mig i bilen.... skrev en rad på fejan och blev direkt nerbombad av familj och vänner.. (älskar er) men de är inte så farligt men jag ville ju mest bara sova....
När jag kom dit berättade jag va som hänt,
-kan du vara gravid??
Va svarar man på de?? Nää eller ja... möjligheten finns ju alltid men nej..
-vi tar ett gravtest också... eller ja, med dom symtomen så är de nog inte de..
Nä tro fasen de...
sen kom en in och stack mig i fingret.. De visar socker...
Jo tack de vet jag men som jag visste va mitt socker i blodet normalt... Jag är ju vårdpersonal så jag vet...
Fick min tabl och åkte hem...
HEM OCH SOVA!!!
Men vill bara sova de är sjukt, sov i princip i 10 timmar utan att ens känna att jag har sovit färdigt...
som tur va kom Niclas hit igår.. "du kan ju komma hit och pumpa mina däck" haha stackar niclas men ville ju så klart träffa honom.. men vi kom hem vid 8 och somnade kvart över 10... han väckte mig i morses "nu är frukosten serverad" (förstår ni vilken lyx jaga har) Tog ett glas vatten och min tabl... och somnade om typ...
"även om symtomen är borta inom 3 dagar fortsättt att ta tabl"
åhhh jag är så himla dålig på att ta tabl.. kan aldrig komma ihåg sånt...
Ja jag vet jag är en dålig människa!
Och du mamma... jag struntar i stavningen... för tror alla förstår va jag menar? men råder dig att inte läsa Kisses blogg för de är en blogg men STORA stavproblem...

RSS 2.0