Nu är jag hemma..

Åkte ju till ulricehamn i fredags...
gjorde lite ärenden på byn, (tycker inte man man benämna centrum i u-hamns som stan)
gick hem och satte mig i en av de sköna fotöljerna på övervåningen hemma hos Herr N, läste min bok och kollade ut genom takfönstret... och hade känslan "detta blir en bra kväll"
Om om de blev.. Blev först bjudna på en himla god middag i Blidsberg och sen åkte vi till...... kommer inte riktigt ihåg va de hette men långt långt ut på landet va de.. Lasse Stefanz spelade.. Tyckte att de va roligt där, Lasse Stefanz va en lite besvikelse, mycket långsamma låtar... och sen alldeles för mycket folk för en amatör som inte är en så seriös dansare.. så blev väl inte så mycket dans men vi satt och tjötade istället och de va kul!
Va hemma sent....
Gick upp ganska sent, jag skulle ju helle sovit hela dagen men Herr N ville upp... så fick ju snällt gå upp... (på lördagar ska man tydligen vara aktiva och på söndag får man slappa, inte riktigt min livsfilosofi) Åt lite middag på byn och sen åkte vi och grejade med Rut, hon fick en ny fläckt så nu låter hon inte längre och sen blev hon tvättade och högtalarna blev fixade... av allt denna så tvättade jag halva henne.... TACK HERR N!
Nu har han bara lite kvar att fixa med henne... spegel, en liten rostfläck och sen ka hon tydligen ha nya lampor.... men de får bli ett senare projekt...
Sen åkte vi till Blidsberg och tog en promenad med Kristian och Marie och sen fikade vi lite...
Sen åkte vi hem men 3 filmer och lite kött till grillen...
Myskväll stod på schemat... och de blev de...  god mat, gott vin, bra filmer och en sovande pojkvän... haha
Idag sov vi till 11... åt frukost och se bar de hemåt.... Nu ligger jag i soffan igen... har en sån där koma period igen..
Men på onsdag planerar jag lite hamburgekväll.. (lovar inget än) men ni som är sugna på hemmagjorda hamburgare kan ju höra av er....

RSS 2.0