efter 2 dagar jobb

tar jag helg...
och är helt däck... fasen va utslagen jag är här i soffan,.
Gårdagen va inte så betungande men ja fasen va de kan vara svårt att bedömma en kramp ibland.. en liten liten ryckning.. fast min känsla va ju rätt..
idag sa vår Peter
- en medvetslös patient skakar inte för att den fryser!
(och för alla er som bara tror att kramper ser ut på ett enda sätt så kan jag ju bara upplysa er om att en en kramp har lika många utseenden som de finns människor på jorden i princip..)
Va dum man känner sig ibland.. Men tror att peter tycker om att jobba med mig igen.. (en av de första meningarna jag sa till honom efter 18 v ifrn varandra va "jävla idiot", ja vi kan ta sånt)  För jag frågar och vill lära mig nya saker... och om han och jag får va vi vill så ska jag läsa en utbildning om hjärntumörer..
ja jag vet att de är tragiskt men samtidigt kan jag kanske ge dom en bra sista tid i livet!
De är ju så med många neurologiska sjukdomar, att de inte blir bättre och att några inte levet speciellt länge efter sitt insjuknande och då vill jag vara med och göra den tiden så bra som möjligt för alla!
jaja, men än en gång kanske ni förstår varför jag brinner för detta!
Kom hem sent igår, jag som va "färdig" så tidigt men ja d händer ju alltid något i slutet på sitt arbetspass..
Kom till jobbet tidigt idag och träffade på något väldigt ovanligt, men väldigt intressant... fortsatte min dag med nya och lite komplicerade grejer
hatar verkligen att höra meningen
-följ de som står i Fass
1-2 mg/kg/timme om inte......... ja ni fattar.. förstår faktiskt varför man har läkemedelsberäkning...
Skulle gå tidigt idag,
Då lägger en hysterisk läkare upp en patient, ja utan att ens den platsen finns... Ja nu är de ju inte riktigt de så de fungerar eftersom de är fler enheter än akuten som ska ha våra sängar... men men snälla som vi är..
hahah ursäkta men patienten va inte ens nära på att dö.. (förlåt men de va sant, stressa ner för de mår nog patienten bäst av)
Men kom iaf hem väldigt tidigt... Jag brukar göra så att jag slåt för öronen och ropar lalallalallalala när folk försöler prata med mig så brukar jag komma hem i någotlunda tid iaf...
(underbar kollega jag är)
Iaf hoppade i träningskläderna och gick ner till gymmet och slog mitt personliga rekord på 5 km...
och sen kom jag hem och va utslagen, är fortfaande utslagen... i kroppen och hjärnan men är inte trött...
ska lägga mig i soffan och kolla på film...

RSS 2.0