Lillskruttan

Sitter i soffan och kollar på Lyxfällan.. Där lär jag ju aldrig hamna u när jag har lillskruttan...
Orkar inte röra en fena men packar kläder i pausen..
Visste allt ska inte ut på lördag men vill liksom bli klar...
Inte orkat skruva ner en enda grej...
Dagen började kl 7, gick iväg och grejade i lägenheten, sen ringde Rolf, han visste inte hur han kom dit så fick ta på mig skorna och springa genom stan, de flesta som såg mig trodde antagligen att jag försovit mig...
Stax efter 1 hade vi målat rummet och hallen en gång.. Fick åka iväg och köpa nya färg.. Tyvärr jobbade samma tant som jobbade igår.. Inte speciellt rolig att ha att göra med när hon typ dumförklarar en..
Bjöd sedan Rolf på Thaibuffe.. Bor alldeles för nära Thai singbar, subway och MAX...
Vet inte riktigt när vi va klara med målning nr två som gällde hallen och sovalkon och dom svarta fönsterbräderna också....
Kunde inte måla "fulväggen" som jag och Rolf gjorde vårt bästa för att rädda den så gott de gick...
Rolf var tvungen att lämna mig.. eller ja de fanns inte så mycket mer att göra än att vänta.. så åkte hem och hämtade mina städgrejer och började skura badrummet, de syndes ju att de va städat, men att de va så mycket smuts kvar.. uschhhh!!! Men nu är de rent, gick över till Köket.. ussscchhh! men nu är de rent igen!
Målade fönstret, utrymmet utanför badrummet (som vi upptäckte att de va väldigt slarvigt målat)... Nu är hela hemmet vitt! Ok de kanske är lite tråkigt men lättast att göra något fint med!
FÖRSTA MÅLTIDEN I LÄGENHETEN


FÖRE MÅLNING




Efter målning






Lite stökigt kök... men fint kommer de bli..
Spegeln, vinröd fönsteröverhylla, lila sovalko, beiga/gråa väggar och svarta fönsterbräder är bårta!!
FAN va duktiga va va idag!

RSS 2.0