Jag gör, gör du?

http://www.donationsradet.se/
Satt och pratade med Niclas och då kom vi in på detta..
- Hur gör man?
jag vet, jag har stått med i registret sedan jag va 18 år.. Jag hoppas att alla min familj och vänner vet om detta.. För är min til kommer så vill jag kunna hjälpa andra...
Vad man ska donera är ju upp till var och en... När jag va 18 år så ville jag absolut inte donera mitt hjärta för då kände jag att de va där "jag" fanns.. men nu är de mer hjärnan som jag aldrig skulle kunna donera (inte för att detta är möjligt)
Men kom igen nu! va ska du med dina organ till i graven när de finns människor som inte överlever utan dom?
Jag blir lycklig av att jag vet att jag skulle kunna rädda andras liv.. sen behöver inte mina närmaste ta de beslutet i en redan svår tid.
Puss på er!

RSS 2.0