Min favis plats

Och synd att den ligger i Niclas lägenhet som jag inte är i så mycket och snart inte kommer vara i alls!
men de är så skönt att sitta här, det är tyst i hela lägenheten förutom musiken som spelas på spotyfi...
Sitter och tittar ut genom takfönstren och sen även på allt folk som passerar på gågatan..
Valde bort en promenad, de är iskallt i Ulricehamn och jag har inte den "utrustningen" med mig!
Dom grå fotöljerna som jag i början tyckte va opersonliga är nu hur vackra som helst.. De finns ingen mer harmonisk plats att slå upp en bok och börja läsa, sitter här nu, med datorn i mitt knä, boken ligger på fotpallen bredvis mig..
Men denna ensama tid hemma hos Niclas är så skön, inte för jag inte tycker om Niclas sällskap men detta är min plats! Lovar att jag troligtvis har suttit här fler gånger än va Niclas har gjort...
Solen glittrar i kristallkronan och kylan ligger och trycker på takfönstrerna! Så vackert så varmt..
Förstår ni nu varför jag inte vill åka hem..
tycker att ordet hem är ett hräligt ord.. jag använder dt ordet till tre platser, de är mitt hem i trollhättan, Niclas hem och så mammas hem, där jag levt i 18 år, hur kan jag inte kalla det mitt hem?
När vi flyttar kommer jag fortfarande ha 3 hem, Grästorp, Kungsbacka och Trollhättan...
Jag är väl lyckligt lottad bara, inte alla som har den turen att ha 3 fantastiska hem!

RSS 2.0